Jön a Facebook-pénz!

Jön a Facebook-pénz!
Eddig is voltak pletykák arról, hogy a Facebook hamarosan saját kriptovalutát vezethet be, ám az új részletek szerint a kék óriás hamarosan be is fejezi a projekt előkészületeit – és egy új korszak következhet. Jól jegyezzük meg a GlobalCoin elnevezést, mert az egész világgazdaságot megbolygathatja!

A BBC értesülései szerint a Facebook egy saját digitális pénznem, a GlobalCoin bevezetését tervezi, mely anélkül biztosítana biztos és megengedhető árú fizetést, hogy a felhasználó egyáltalán rendelkezne bankszámlával. A legnagyobb social media platform célja egyszerű: le akar győzni minden financiális akadályt, csökkenteni a vásárlók kiadásait – a tranzakciók árát –, és versenyre kelni a bankokkal.

A Facebook egy új, saját tranzakciós hálózaton keresztül biztosítaná a határokon átívelő, nemzetközi kifizetéseket, így megakadályozva azt, hogy a helyi bankok vagy az esetleges pénzügyi szabályozások a fizetések útjába álljanak.

Ezzel a Facebook óriási mérföldkő előtt állhat, hiszen valóban egy olyan birodalom nőhet ki belőle, mely az egész világpiacon életképes, és melyen bármely ország polgára kényelmesen fizethet. Illetve nem is csak a Facebookon, hanem a Messengeren, WhatsAppon és az Instagramon is.

Ez azt is jelentené, hogy a külföldi piaccal szemező márkáknak, szolgáltatóknak sokkal könnyebb lenne kilépni a nemzetközi piacra: hiszen bármit, bárkinek eladhatnak Facebookon.

És még csak az eladásról beszéltünk. A GlobalCoinnal minden bizonnyal elérhető lenne az is, hogy a felhasználók egymásnak utaljanak, akár országokon felül, így megkerülve a lokális bankok szerepét. De egyszerűbbé válhat az adakozás, sőt a számlák befizetése is.

A GlobalCoin már 2020-ban megjelenhet, elsőként minden bizonnyal az indiai piacon tesztelik majd. Itt növekszik jelenleg a legnagyobb arányban a Facebook-felhasználók száma és az utóbbi időben a Facebook alapvetően inkább erre a piacra koncentrál.

A GlobalCoin óriási hatással lehet minden ország banki szektorára és az egész világgazdaságra is.

(via marketingmorzsak)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!