Instagram: itt a Shopping funkció

Instagram: itt a Shopping funkció
Egyre inkább előtérbe tolja az e-kereskedők számára nyújtott szolgáltatásait a Facebook-Instagram konglomerátum: már globálisan is tesztelik a Shopping új funkcióit.

2020. július 7-én írta meg a TechCrunch, hogy merész tesztbe kezd az internet legsikeresebb fotómegosztó közösségi oldala: az amerikai felhasználók egy részénél az alkalmazás navigációs sávján bevásárlótáskára cserélik a szivecske ikont. Vagyis az eddigi notifikációs fülnek megfelelő Activity szekció helyét a Shop veszi át, azaz már nem tudjuk egy koppintással megnézni, ki lájkolta a posztunkat, de vásárolni egyetlen ujjmozdulattal elkezdhetünk - írja a Kosárérték.

Globálisan tesztel a platform

A tesztsokaságba bekerülő felhasználók a táskára kattintás után ugyanúgy szűrhetnek termékre és kategóriára, mint a meglévő Shop nézetben a Felfedezés menüben. Ezt a nézetet egyébként éppen átdolgozzák, de a mostani próbafázisban még nem a végleges új layoutban jelenik meg. Viszont a folyó teszt globális, vagyis a bármely országból bekerülő felhasználó egy olyan felületet lát majd, amely eddig csak az Egyesült Államokban volt elérhető, az előbb említett Felfedezés szekcióban. Az amerikaiak számára a teszt tehát ténylegesen csak az ikonáthelyezést jelenti. Többet jelent azonban az e-kereskedőknek: egy komoly elköteleződést az Instagramtól – ígéretet, hogy nagyobb felületet, jobb lehetőségeket biztosít nekik a platform.

Azért persze nem tűnnek el a lájkok

Aki azért aggódna, hogy a vásárlási láz teljesen átveszi a lájkvadászat izgalmának helyét, azt rögtön meg is nyugtatjuk: nem veszi át. Az aktivitások két helyről is elérhetők az alkalmazáson belül (azoknak, akiknek a teszt miatt alul már nincs rá ikon): a Direct papírrepülője mellett, a jobb felső sarokban és a saját profil nézetben is ott lesz a kicsi szív ikonja.

Mikor lesz ez általános?

Pontosan nem lehet tudni, hogy mikortól cserélik le minden felhasználónál az aktivitási ikont a vásárlásira, ahogy azt sem közölte Mark Zuckerberg cégcsoportja, hogy a vásárlási élmény mikor válik globálisan egységessé. A Techcrunch szerint még ebben az évben, de ennél pontosabb információ nem érhető el, és nyilván a jelenleg futó teszt konverziót befolyásoló eredményeitől is függ. A cégek egyébként azt sem közölték, hány felhasználót érint a próba, de szavaik szerint kisszámú felhasználó érzékelhet csak változást.

 

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!