Hogyan vezesd be a termékedet?

Hogyan vezesd be a termékedet?
Egyes kereskedelmi iparágakban népszerű stratégiai eszköz, hogy egy új termék bevezetését előértékesítési kampánnyal kötik össze. Ez a taktika nem csak a videojáték-ipar privilégiuma, más szektorok marketingesei éppúgy élnek vele - írja a kosarertek.

Ennek ellenére az előrendelési marketingkampányok elhanyagolt és lebecsült stratégiai elemek a KKV szektorban: sok kereskedő véli úgy, hogy ez csak a nagyok játszótere, és csak multinacionális vállalatok engedhetik meg maguknak, hogy dollármilliókat költsenek rá - írja a korasertek.hu.

Pedig hatalmas büdzsé nélkül is bármelyik hazai kereskedő szép sikereket érhet el egy okosan kigondolt termékbevezető marketingstratégiával. Hogy hogyan? Ebben a cikkben ezt a témát járjuk körbe.

A Scalefast elemzése szerint egy átlagos termékbevezető kampány során az értékesítések 28%-a az első napon történik, függetlenül a kampány hosszától. Ez is azt jelzi, hogy nem a termékbevezetés utáni hetek vagy hónapok, hanem az első napok az igazán kritikus fontosságúak a kampány sikerét tekintve. Éppen ezért az e-kereskedelmi márkáknak konkrét cselekvési stratégiát kell kidolgozniuk, hogy a vásárlók érdeklődését már jóval a termékbevezetés időpontja előtt felkeltsék, elköteleződésüket pedig növeljék.

Míg magát a stratégiai tervezést érdemes akár több hónappal a tényleges kampány előtt elkezdeni, addig az érdeklődés generálását és a vásárlói kommunikációt egy hónappal a tényleges termékbevezetés előttre célszerű időzíteni.

Kétféle stratégiai modell közül érdemes választani, attól függően, hogy milyen a termék várható fogadtatása az elfogult fanok és korai alkalmazók (szakszóval early-adopeterek) körében. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!