Hogyan lehetsz a leadgenerátorok királya?

Hogyan lehetsz a leadgenerátorok királya?
Ha az űrlapod múltszázadi, akkor kitöltés helyett az történik a látogatóid agyában, hogy – mint minden érzékelt külvilági információ – átmegy az emberi agy információs szűrőjén, a krokodilagyon (hüllőagynak is szokták nevezni). A krokodilagy egy nagyon hatékony, ugyanakkor nem túl szofisztikált szűrő, mely a neocortexünket (a tudatos, logikus agyterületet) védelmezi a fölösleges információktól.

A krokodilagy működési mechanizmusa nagyon egyszerű: amikor a környezetünkből új információval kerülünk szembe, a krokodilagy négy paraméter alapján osztályozza ezt az információt, és különböző ingerületátvivő anyagok segítségével kiadja az azonnali viselkedési parancsot:

  • Nem biztonságos? › Menekülj!
  • Kaja vagy szex? › Repülj rá!
  • Unalmas? › Ne vedd figyelembe!
  • Nagyobb a nyereség, mint az eléréséhez szükséges meló? › Iktasd a tudatos agyhoz!
Ha az űrlapod unalmas, a látogatók szinte észre sem veszik – késztetést legalábbis nem fognak érezni a kitöltésre. Ha bonyolult, akkor a krokodil agy veszélyt fog jelezni – annak a veszélyét, hogy a tudatos agyat (a legfőbb processzort) leterheli valami marginális fontosságú, mégis bonyolult dolog - írja a 7blog.hu.

Ilyenkor az űrlap felidegesíti az embereket (jobb esetben csak használat közben, rosszabb esetben már ránézésre), és a könnyebb utat választva inkább rágugliznak a konkurenciádra, hogy az agyuk öntudatlan bosszút álljon a UX-et érintő hanyagságodért – vagy a marketinges kollégád, az ügynökséged, a weblapfejlesztőd stb. hanyagságáért.

Most, hogy pontosan érted a lead generáló űrlapok pszichológiáját, rá is térhetünk arra a részre, hogy hogyan tudod tökéletesre csiszolni az űrlapjaidat:

ALAPFOKÚ TECHNIKÁK


LEAD GENERÁLÁS ŰRLAPOKKAL

1. LEAD GENERÁLÁS TÖBB LÉPÉSBEN

Nem véletlenül tettem ezt a tanácsot az első helyre: ha ezt az egyet megfogadod, és nem is olvasol tovább, valószínűleg már akkor is érdemben fog nőni a konverzió (leadek száma, vásárlás, lead mágnesek letöltése) az oldaladon. A többlépéses űrlapok ugyanis többszörözni képesek a konverziót, mivel

  • az első lépcső kevesebb mezője révén csökkentik a látogató agyában az ellenállást,
  • a lépcsők közötti gombnyomás mikro-elköteleződésként funkcionál,
  • a később részletezett progress bar a Zeigarnik-hatás révén a rövidtávú memóriában tartja az űrlap kitöltésének feladatát.


2. KEVESEBB MEZŐ = JOBB LEAD GENERÁLÁS

Ha mégsem tudod megugrani a többlépcsős űrlap szintjét, akkor a mezők számát kell ritkítanod. Az Expedia nevű online utazási portál tavaly 12 millió dollárt veszített azzal, hogy egyetlen extra mezőt tett az űrlapjára. Hogyan? Minél több a mező, annál alacsonyabb a konverziós arány. Ahogyan fentebb megbeszéltük, az emberi agynak hatékony védekezési mechanizmusai vannak a bonyolult dolgok ellen. Míg 5, vagy annál kevesebb mező esetén 13% körüli kitöltési aránnyal számolhatsz, 7 mezőnél ez 12%-ra, 9-nél pedig 10% alá csökken. Bár pont lead generálás esetén nem a mezők száma az egyedüli lényeges faktor, és bizony e szabály alól kivételek is vannak.

3. CÍMKÉK A MEGFELELŐ HELYRE

A szövegdobozok (mezők) elé helyezett címkék rosszabbul konvertálnak a lead generálás során, mint a mezők fölé helyezettek. Az ok az, hogy a felső elhelyezéssel kevesebb vizuális repozicionálással oldható meg a kitöltés feladata, ahogy az alábbi képen is látszik:

  • vizuális repozícionálás lead generálás céljával készített űrlapoknál
  • Vagyis a mezők címkéit (szövegét) mindig a mező fölé tedd, és ne elé!

4. EGY OSZLOP ÉS NEM TÖBB
Amennyiben a kérdések (mezők) egyetlen oszlopban vannak, úgy a struktúrát nem kell a látogató agyának feldolgoznia, mert amit lát, az magától értetődik. Több oszlop esetén azonban a feldolgozás komoly agyi “processzoridőt” igényel, amire az agy potenciálisan úgy válaszolhat, hogy bizonyos neurotranszmitterek szintjének növelésével az ingerültség és türelmetlenség állapotát idézi elő – lead generálás szempontjából ez nem annyira jó ómen…

5. MINÉL KEVESEBB KLIKK

Olyan mezőtípusokat válassz, amelyeknél minél kevesebb kattintásból megoldható ugyanaz a feladat. Nem véletlen, hogy az úgynevezett radio button jobb kitöltési arányt biztosít, mint a lenyíló listák…A poszt itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: E-kereskedelem