Hogyan lehet még jobban küzdeni a hamis termékértékelések ellen?

Hogyan lehet még jobban küzdeni a hamis termékértékelések ellen?
A Facebook és az eBay ismét felvette a harcot a hamis termékértékelések ellen. Nyilatkozatukban ígéretet tettek arra vonatkozóan, hogy a jövőben további lépéseket tesznek ezek felkutatására, jobb felismerésére, és a megfelelő megoldások kidolgozására.

Az Egyesült Királyság Versenyjogi Hivatalának (Competitions and Markets Authority-CMA) felszólítására a két vezető online piacteret üzemeltető vállalat aláírt egy nyilatkozatot, amelyben állást foglalnak a hamis termékértékelések elleni küzdelem mellett - írja a kosarertek.hu. A CMA szerint a vásárlók több mint háromnegyedét befolyásolják az ilyen értékelések, akik több milliárd fontot költenek évente ezek alapján. A hamis és félrevezető értékelések jogellenesek a fogyasztóvédelmi törvények szerint, és a webhelyek felelősek annak biztosításáért, hogy ezek a káros tartalmak minél kevésbé jelenjenek meg a piactereiken.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, hasonló problémák merültek az Amazon és a TripAdvisor értékeléseivel kapcsolatban is. Az Amazon termékértékeléseinek fele lehet hamis – állítja a ComputerBild magazin egy olyan informátorra hivatkozva, aki maga is fizetett értékelésekkel foglalkozó ügynökségnél dolgozott.

A Hivatal nyomására egyébként már korábban is tettek lépéseket az említett cégek: a Facebook múlt nyáron 188 csoportot és 24 felhasználói fiókot törölt, az eBay pedig 140 felhasználót tiltott ki véglegesen. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!