Hogyan készítsünk weboldalt?

Hogyan készítsünk weboldalt?
Egy egyszerű weboldal megalkotása néhány perces feladat, olyat azonban, amely minőségi munka, és valóban eléri a célt, amiért létrehozták, sokkal nehezebb kivitelezni. Mi kell hozzá? Milyen szakembereket ajánlott bevonni? Hogyan érdemes nekikezdeni? Négy pontban a legfontosabb tudnivalók.

1. Határozzuk meg a honlap célját

Egy honlap cél nélkül nem lehet eredményes, ez egészen biztos. Az első lépésnek tehát annak kell lennie, hogy meghatározzuk, mit szeretnénk elérni az adott oldallal, ki a célközönség, mi a pontos feladat, azaz mit akarunk eladni és kinek. Az üzleti tervhez hasonlóan évekre előre is tervezhetünk, összeállíthatunk egy hosszú távú tartalomstruktúrát. A targetálás, azaz a célcsoport pontos meghatározása talán a legfontosabb az elején, főleg akkor, ha e-kereskedelemről beszélünk. Nem mindegy, hogy férfiakat vagy nőket, de az sem, hogy milyen korosztályt akarunk elérni az üzenetünkkel, termékünkkel, oldalunkkal, ettől függ annak nyelvezete, felépítése, dizájnja, használhatósága. A UX, azaz a user experience, magyarul felhasználói élmény megtervezése szintén módosulhat ezen szempontok alapján.

2. Építsük fel az oldal szerkezetét

Ha megvan a cél és a közönség, már „csak” olyan oldalt kell összeállítani, amely kiszolgál minden igényt. Ezt előzetes tervezéssel, átgondolt struktúrával tudjuk elérni. Egy weboldal készítése során a legfontosabb a főoldal, ide érkezik majd a legtöbb látogató, azaz itt kell megragadni a figyelmet, de az aloldalakat, az egyéb alkalmazásoknak és funkciókat is át kell gondolni. Fontos az átláthatóság, azaz egy webshop esetében az átgondolt felépítés, de az is elengedhetetlen, hogy az ügyfél gond nélkül tudjon keresni a termékek között. Az, hogy a weboldal reszponzív, azaz egyszerűen böngészhető és kezelhető legyen asztali gépről, okostelefonról és tabletről egyaránt, napjainkban alapelvárás, enélkül nem lehet eredményeket elérni. Ha az e-kereskedelem szemüvegén keresztül nézzük a feladatot, ki kell alakítani egy egyszerű regisztrációs folyamatot, illetve fizetési metódust. Érdemes már az elején beépíteni a lehetőségek közé az ingyenes Google Analytics használatát, ez olyan statisztikákat és lehetőségeket biztosít, amelyekkel képesek lehetünk tovább javítani az oldal minőségét.

3. Törekedjünk az egyedi tartalomra

A weboldal csakis annyira lesz jó, amennyire az a rajta található tartalmak minősége. Ez igaz a szövegekre, a képekre és a videókra is. A szövegek jelentőségét ki kell emelni, hiszen ez hozható leginkább összefüggésbe a keresőoptimalizálással (SEO), ami fontos szempont 2021-ben egy weboldal megalkotásánál. A SEO célja a keresőmotorokban való organikus megjelenés javítása – ezt egy olyan oldal, amely szeretné hatékonyan elérni a felhasználóit, nem hagyhatja figyelmen kívül a marketingstratégia megtervezése során. Az eredményes keresőoptimalizálás alapvető feltétele az egyedi tartalom, ez a szövegeknél a legfontosabb. Egy webshop esetében ez azt jelenti, hogy a termékek leírását újra kell alkotni, nem lehet lemásolni, lelopni a gyártótól, azzal ugyanis ártunk az oldal elérésének. A minőségi szöveget egy weboldalhoz legtöbbször profi szövegíró alkotja meg, épp annyi kulcsszót használva, ami optimális a SEO előnyeinek kiaknázásához. Ha továbblépünk a képekre és a videókra, a felhasználó ezek esetében is jobban értékeli a saját tartalmat, mint a különböző illusztrációkat, stockfotókat.

4. Teszteljünk, javítsunk, tökéletesítsünk

Ha a fentieket elvégeztük, kész az oldal, de ez nem a végeredményt jelenti. Egy honlapot néhány nap alatt meg lehet alkotni minőségi módon, ám azt gondozni kell, frissíteni, odafigyelni a felhasználói igényekre. Ki kell emelni ezek közül a gyorsaságot: egy tanulmány szerint az ügyfelek 33 százalékában kifejezetten negatív benyomást keltett az a vállalat, amelynek lassú volt a weboldala, azaz minden elvesztegetett másodperc rossz hatással lehet az eladási adatokra. Ezt a tulajdonságot mindig ellenőrizni kell, majd kontrollálni a kapott végeredményt, ha az nem megfelelő – ehhez érdemes szakember segítségét is kikérni. Ami a tartalomgyártást illeti, nem elég egyszer jól megcsinálni a weblapot, a folytatásban is ki kell szolgálni a közönséget friss információkkal. Ez ösztönzi a felhasználót, hogy rendszeresen visszatérjen. Erre tökéletes egy szakmai blog beindítása, ahol az adott szakterülethez köthető, rendszeresen frissülő tartalom érhető el. Ha ez is megvan, azaz szépen halad az útján a weboldal, akkor is szükséges a tesztelés, a javítás. Lehet, hogy azt hisszük, azonnal megalkottuk a tökéletes honlapot, de ebben az esetben mi lennénk az elsők a világon. Egy oldalnak mindig reagálnia kell a visszajelzésekre, oda kell figyelnie a tesztelésre, hogy az előkerülő hibákat a lehető leghamarabb ki tudja küszöbölni. Egy olyan honlap számára, ahol a felhasználó az első, nincs ennél fontosabb feladat.

(forrás: Kosárérték)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: webshop, weboldal