Hogyan kell belőni a legjobb árakat az online áruházban?

Hogyan kell belőni a legjobb árakat az online áruházban?
Az árazás, az árérzet a kínált szolgáltatások mellett az egyik legfontosabb tényező, amely alapján a vásárló meghozza a döntését. A kedvező ár erős érv, de ha a termék teljes költsége magasabb, mint amit a vásárló elvár, a tranzakció sok esetben nem jön létre - írja a kosarertek.hu.

1. Légy tisztában azzal, miért fontosak az árak!
Sok minden megváltozott az e-kereskedelemben az utóbbi időben, de az árazás továbbra is az egyik legfontosabb tényező a vásárló útja során. A jó ár elad, de ha a termék teljes költsége (amiben a kuponokat és az ingyenes szállítást is érdemes számításba venni) magasabb, mint a vásárlói elvárás, az üzlet nem fog létrejönni. Különösen oda kell figyelni a versenytársakkal szemben tartani kívánt pozícióra, ehhez pedig egyrészt a saját piaci szegmens átfogó ismerete és állandó elemzése szükségeltetik, másrészt az a képesség, hogy az árakat gyorsan és magabiztosan tudjuk módosítani, amennyiben ez szükségessé válik.

A First Insight által ezer fős mintán végzett kutatás szerint a vásárlók 38 százaléka számára vásárláskor az ár a legfontosabb tényező, ezt csak a minőség előzi meg, ami 53 százalékuknak elsődleges. Ugyanilyen eredményekre bukkantak a Bain kutatói is, szerintük a vevők 38 százaléka ár alapján választ áruházat a bevásárlásához. A Wiser kutatása szerint az online vevők 82 százaléka azért az interneten vásárol iskolaszereket, mert így könnyebb az árakat összehasonlítani, 53 százalék pedig az ingyenes szállítás miatt. A játékok vásárlásakor 65 százalék kimegy az üzletből, ha webshopban olcsóbban megkapja a játékszert.

2. Ismerd meg az árinformáció-gyűjtés lehetőségeit!
Az árakat sosem szabad intuitív módon meghatározni. Ma már az e-kereskedelem gyakorlatilag bármely szegmensében nézünk körül, telített vagy minimum zsúfolt piacokat találunk. Szinte lehetetlen pontos és sok adat nélkül jól beárazni bármit. Szerencsére botok, crawlerek, spiderek, scraperek és ki tudja még milyen algoritmusok százait készítik annak érdekében, hogy az információk hatékonyan összegyűjthetők legyenek. A bennük rejlő lehetőségeket nem kihasználni = pénzt hagyni az asztalon.

A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!