A HD marketing digitális ügynökség a partner webáruház adatai alapján nézte ezt meg, köztük olyan piacvezető szereplők aggregált számaival, mint a konzolvilag.hu vagy a 220volt.
(Az elemzés 30 magyar webáruház vásárlási adatai alapján készült, mindegyik aktív hirdető szektorban van – tehát divat, utazás, rendezvény oldalak nincsenek az elemzett területekben.)
A magyar e-kereskedelem 2020. április 02-ai állása szerint még mindig inkább a növekedés fázisában van. Természetesen a válság miatt leginkább érintett utazás-rendezvény-vendéglátás szektorok hirdetései még a válsághelyzet elején leálltak, de a többi szektor szinte kivétel nélkül növekedést könyvelhet el azóta. A weboldalak árukészlet beszerzése javarészt zavartalanul folyik. Szerencsére többségben vannak azok, akiknél a logisztikai cégek remekül kezelik a megnövekedett igényt (hiszen az utakon való közlekedés nagyban felgyorsult számukra). A vevői igények egyelőre növekedést mutatnak, mivel a fizikai boltok elkerülésével a vásárlás még azokat is az online térbe csábítja, akik eddig nem ezt az irányt preferálták. Óriási a megnövekedett igény az élelmiszert és alapanyagokat kiszállító weboldalakon, annyira, hogy sokan már több hetes előrendeléssel, és nagy leterheltséggel dolgoznak.
Az e-kereskedelmi vagy vásárlási arány mutatja, hogy a webáruházakba betérő felhasználók hány százalékban vásárolnak. Ez mindig követi a heti napok trendjét, így átlagban a leggyengébb szombati napot a vasárnap, majd a hétköznapok követik, leginkább hétfőn és kedden vásárolunk online.
Nem változott ez most a „válság” alatt sem, de jól lekövethetőek a kormányzati szigorítások hatásai:
2020. március 11-én zárta le a kormány a szórakozóhelyeket, és függesztette fel a rendezvények megtartását, lényegében onnantól számíthatjuk a „válság” kezdetét. Jól látható, hogy a szerdai napra eső bejelentéskor a 2%-os konverziós arány is már magas volt, de az azt követő héten folyamatosan az előző hetek napjaihoz képest is magasabb volt a vásárlási hajlandóság.
A második ominózus nap pedig a 2020. március 28-tól 2 hétre bejelentett kijárási korlátozás, ami a szombati nap miatt csak 1,5%-os vásárlási arányt eredményezett, de az azóta eltelt 6 nap alapján kijelenthető, hogy még inkább az online tér felé fordultak a nem élelmiszert, vagy más, azonnali igényt kielégítendő vevők. Ez annak fényében is kiugró, hogy egyébként a hónap utolsó napjai rendre alatta maradnak a hónap 2. hetes értékeinek, hiszen akkor jutnak fizetéshez legtöbben, így akkor történik a hónapon belül a legtöbb vásárlás.
Az e-kereskedelmen belül leginkább a következő szektorok szárnyalnak, akár jóval a korábbi év-év növekedési görbéjük felett teljesítve:
- minden terület, ami a gyermekek szórakoztatását segíti. Fizikai játékok, főleg a társasjátékok; konzolok és számítógépes játékok
- minden terület, ami a felnőttek szórakoztatását és otthoni munkáját segíti
- háztartási gépek, de ezek inkább csak az elromlott eszközök újra cseréjében és a főzéshez szükséges termékekben merülnek ki
- építkezéshez és felújításhoz szükséges termékek
- házkörüli munkákhoz és DIY tevékenységekhez való eszközök
A HD marketing a magyar e-kereskedők segítésére naponta frissülő adatokat szolgáltat a honlapján, valamint minden pénteken szövegesen is elemzi az elmúlt hét adatait, a korlátozások változása mentén is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!