Hogyan építsünk online bizalmat?

Hogyan építsünk online bizalmat?
A leendő ügyfelek bizalmának elnyerése az egyik legfontosabb feladat, viszont egyáltalán nem egyszerű, főleg személyes interakció nélkül. Adunk néhány tippet, melyek alkalmazásával jó benyomást kelthetünk weboldalunk látogatóiban, és elősegíthetjük, hogy kialakuljon bennük egyfajta bizalom a cégünkkel kapcsolatban.

SSL tanúsítvány használata

Ami először feltűnik egy weboldal meglátogatásakor, az nem más, mint az SSL tanúsítvány, vagy ennek hiánya - írja a Kosárérték. A legtöbb böngésző nem biztonságosnak jelöli azokat a honlapokat, melyek nem rendelkeznek SSL tanúsítvánnyal. Ennek következtében sokan visszafordulnak, vagy a bizalmuk megrendül, éppen ezért javasolt, hogy használjunk SSL tanúsítványt. Általában a tárhelyszolgáltatók ingyen biztosítják a webtárhely mellé, csak telepíteni kell, vagy külön szolgáltatásként igénybe venni. Használatát a böngészők is jelzik egy lakat ikonnal a címsorban, valamint az URL-ben https:// jelenik meg http:// helyett.

Az SSL tanúsítvány tulajdonképpen titkosítja a szerver és a honlap látogatója közötti kommunikációt, így kifejezetten fontos webshopok vagy olyan oldalak számára, melyek személyes adatok megadását kérik.

Díjak feltüntetése

Amennyiben a cég rendelkezik bármilyen díjjal, kitüntetéssel, elismeréssel, egyéb tanúsítvánnyal, azt mindenképp adjuk a látogatók tudtára a weboldal egy központi részén, jól látható helyen, hiszen hozzájárulhatnak a pozitív első benyomáshoz és elősegíthetik a bizalom kialakulását.

Személyes ügyfélszolgálat

Minden honlap esetén szükséges megadni kapcsolati adatokat, viszont egyáltalán nem mindegy, hogy csupán egy cím és emailes elérhetőség található a weboldalon –ahol gyakran csak hosszú átfutási idő alatt kaphatunk választ az esetlegesen feltett kérdéseinkre–, vagy pedig telefonszám is van, ahol szinte azonnal beszélhetünk egy kollégával, esetleg élő személyes chat is rendelkezésre áll.

Vélemények megjelenítése

Ne feledkezzünk meg a véleményekről sem! Adjunk lehetőséget arra, hogy az ügyfelek elmondhassák benyomásaikat, tapasztalataikat és osszuk meg ezeket a weboldalon, hiszen mi sem kelthet nagyobb bizalmat, mint a korábbi elégedett vásárlók véleményeit olvasni. Amennyiben tehetjük, a pozitív hozzászólásokat köszönjük meg, a felmerülő problémákat pedig igyekezzünk minél előbb orvosolni, tisztázni.

Garancia

Próbáljunk valamilyen garanciát kínálni vevőinknek, hiszen ezzel biztosítjuk őket arról, hogy a vásárlásuk nem rejt kockázatot. Legyen ez rendelkezésre állási garancia, pénzvisszafizetési garancia, vagy kiterjesztett garancia a jótállási időn felül, a bizalmat mindenképp erősíteni fogja. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!