Hogyan alkalmazkodjanak az online kereskedők a divathoz?

Hogyan alkalmazkodjanak az online kereskedők a divathoz?
A divat folyamatosan mozgó, éppen ezért üzletileg jórészt kiszámíthatatlan világ. A vásárlók elvárásai és preferenciái villámgyorsan változnak, a konkurensek közötti verseny igen éles, a profitért keményen meg kell dolgozni. Ebben a nehéz környezetben is megfigyelhetők azonban olyan trendek, amelyek segítenek eligazodni az e-kereskedők számára.

A divatágazatban az online értékesítés volumene évek óta töretlenül növekszik, miközben az áruházi eladások szinte minden márka esetében folyamatos csökkenést mutatnak - írja a kosarertek.hu. Ebből azonban nem következik, hogy minden fejlesztést és energiát kizárólag az online térre kell koncentrálni, sőt: bár a vevők többségében online vásárolnának, még mindig vágynak a bolti élményre is. Sok vásárló szívesen olvas utána a terméknek az interneten, mielőtt elmegy és megveszi azt a boltban, mások a polcok előtt állva okostelefonjuktól kérnek segítséget a választásban, olyanok is vannak, akik jobban kedvelik a személyes átvételt a házhozszállításnál, egyesek pedig szeretik kézbe venni az újdonságokat a bemutatóteremben, majd később online megvásárolni. Érdekes tapasztalat az is, hogy az online vásárolt terméket az üzletbe visszahozók 67 százaléka körülnéz, és nagy valószínűséggel vesz is valamit a boltban.

A trendek tehát abba az irányba mutatnak, hogy a legjobb vásárlói tapasztalatot a különböző platformok szinergiája adja. Súrlódásmentes átmenetre van szükség, amiben a fizikai üzlet és a webáruház is megtalálja a helyét. Nincs többé éles határ a kettő között, a technológia elmossa ezeket, a kiváló online jelenlét pedig ösztönzi a bolti vásárlásokat is.

A mobil már nem a jövő, hanem a jelen
Évek óta mondják a szakértők, hogy a mobilos vásárlásé a jövő. Tévesen. Az okostelefon már 2017-ben is a jelen volt, 2018-ban pedig sok kategóriában megelőzte a számítógépet. A mobil nemcsak böngésző, de kiválóan működik pénztárcaként, emellett a közösségi média és a kiterjesztett valóság (AR) vásárlási élménybe integrálásának fő eszköze. A mobilappok jelentősen megkönnyítik az utazás közbeni vásárlást, így időt spórolnak a felhasználónak. Ma már nyugodtan vásárolhatunk az Instagramon vagy a Facebookon is. És még ennél is többről van szó: a mobil a kulcs ugyanis az online és a fizikai bolt összekapcsolásában, hiszen ez az eszköz, ami mindenhol jelen van. Mindehhez pedig hozzájön az a tény, hogy az online vásárlások jelentős része már több platformok történik, azaz a tranzakcióban egy mobil és egy számítógép is részt vesz.

Miért ne fizethetnénk a boltban is mobillal? Miért ne lehetne a plázában a divatáru-üzletben a telefonunk a kosarunk? Miért ne láthatnánk a kirakatban kifejezetten nekünk szóló akciókat? Miért ne mutathatná a kijelző, melyik sorban és polcon találjuk a keresett cipőket? Mindez nemcsak lehetséges, de az említett technológiák mind léteznek is. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: E-kereskedelem