Hogy változik az e-kereskedelem a közösségi értékesítés hatására?

Hogy változik az e-kereskedelem a közösségi értékesítés hatására?
A közösségi értékesítés nem idei találmány, a téma már 2019-ben is megjelent a Kosárértéken, viszont évről évre más hatást gyakorol az e-kereskedelemre. A közösségi platformok is tisztában vannak ezzel, folyamatosan jelennek meg új, közösségi értékesítést célzó funkciók ezekben az alkalmazásokban.

A közösségi értékesítés nem más, mint nézőpontváltás az online eladás világában, amely szerint a felhasználót nem kell potenciális vevőként tekintetni az első pillanattól kezdve, inkább egy, a brand által kialakított közösség tagjaként, aki ezáltal fokozatosan a vásárló szerepébe is kerülhet - írja a Kosárérték. A közösségi értékesítés fő célja az, hogy a vásárló és a márka között egy stabil, hosszútávú kapcsolat alakuljon ki – ahogy a neve is árulkodik, ideális esetben a felhasználó a brand révén egy közösség tagjának érezheti magát.

Ez pedig azt jelenti, hogy egyre több esetben a vásárlói útvonal (buyer’s journey) is számottevő változásokon megy keresztül, emiatt pedig más, online vásárlásra ösztönző marketing eszközök bizonyulnak eredményesnek, mint korábban. Ezen a ponton két választási lehetőség áll fenn, amelyeket kombinálni nem csak lehet, hanem kifejezetten érdemes is: bizonyos eszközöket, mint például a hírleveleket át kell alakítani, valamint érdemes új, korábban esetleg nem vagy nem ilyen módon használt módszereket implementálni a brand kommunikációba.

A közösségi értékesítés sikeres használatának szemléltetésére kiváló példák a kisebb hazai divatmárkák. Bolla Viktória például – aki korábban bloggerként dolgozott, így nem áll tőle távol a tartalomgyártás világa – a ViktoriaBolla márkát szinte teljes mértékben a közösségimédia-jelenlétre alapozva hozta létre. Az ő brandje valóban a közösségről szól, és ebbe a konkrét termékek is beletartoznak: számos ruhadarabot a magyar köz-, és közösségimédia-élet meghatározó alakjainak dedikálta, velük kollaborálva készítette el.

Emellett pedig a közösségimédia-csatornáira feliratkozva a követőinek lehetősége adódik belelátni a brand tulajdonosának életébe – legyen szó a vállalkozásról, vagy a magánéletének bizonyos aspektusairól. Látni azt, hogy egy többgyermekes anyuka hogyan alakít ki egyensúlyt egy saját divatmárka fenntartása, kisgyermekek nevelése és akár még egy egészséges, kiegyensúlyozott életmód fenntartása között egyrészt igazán inspirálóan tud hatni, másrészt pedig a nyílt kommunikáció miatt valóban egy közösséget alkot. Ehhez hozzájárulnak a márkaépítéssel kapcsolatos videói is YouTube-on, mint például a lenti “Így készült”, vagy a kulisszatitkokról szóló videók, de az is, hogy Instagramon gyakran van lehetőség kérdéseket feltenni, és rövid igényfelmérésekre válaszolni.

A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!