Ha ezeket a szabályokat betartod, nálad költik a pénzt

Ha ezeket a szabályokat betartod, nálad költik a pénzt
A weboldalak esetében az árazás vizuális körülményei jelentős mértékben befolyásolják a vásárlási döntés pszichológiáját.

Számos weboldalon tüntetnek fel árakat, sőt lassan elkerülhetetlen megjelölni a szolgáltatás díját. Kevesen tudják azonban, hogy az árazás vizuális körülményei milyen jelentős mértékben befolyásolják a vásárlási döntés pszichológiáját - írja a hvg.hu. Marketingfogások, amellyekkel többet adhatunk el a weben keresztül.

Első taktika: Az ár kimondva

Abban a pillanatban, amikor egy látogató szeme rátéved egy weboldalon egy árinformációra, az agyában folyamatok százai játszódnak le – teljesen tudattalanul –, melyek befolyásolják a döntést. Az egyik ilyen folyamat, hogy az ember gondolatban kimondja az árat, és minél hosszabb azt kimondani, annál magasabbnak érzékeli. Az 599 például hét szótag, míg a 610 csak három. Egy kutatás szerint a kevesebb szótagból álló árakat alacsonyabbnak érezzük, és nagyobb valószínűséggel vásároljuk meg.

Második taktika: A méret számít

Az emberi agy úgy dolgozik, hogy folyamatosan koncepciókká fordítja át a vizuális információt. Amennyiben vizuálisan kisebbnek érzékel egy árat, a koncepció is az lesz, hogy az valójában alacsony ár. Nem simán csak a betűméret számít, hanem a viszonylagos méret is, azaz több üres terület (white space) a számok körül alacsonyabbá teszi az érzékelt árat.

Harmadik taktika: Szavak az ár körül
Régóta ismert trükk, hogy a kereskedők az árak mellé-fölé odateszik a "csak" szócskát, befolyásolva ezzel a látogató agyának percepcióját. Ezt a technikát azonban úgy is lehet használni, hogy az ár mellett olyan plusz információkat adunk, melyekben kontextuálisan helyezünk el olyan szavakat, mint "kevés", "kicsi", vagy "alacsony". Például:

Negyedik taktika: Részletek

Főleg relatíve magas áraknál és erős konkurenciánál segíthet a részletezés technikája: Ahelyett, hogy 500, azt írjuk árnak, hogy 100 - és fölé írjuk, hogy "5-ször". A technika akkor is működik, ha egyáltalán nincs lehetőség részletfizetésre, és különösen jól működik, ha a vásárló más szolgáltatók áraival hasonlítja össze a miénket. Az agya ugyanis "lehorgonyozza" a legalacsonyabb árat (a 100-as értéket), és az agy számára ez lesz az úgynevezett IRP (Internal Reference Price, azaz Belső Refererencia Ár). Ezek után hiába 5 x 100 = 500, az agy öntudatlan fele minduntalan vissza fog térni a mi termékünkhöz, mert egyedül az egyezik meg az IRP-jével. A cikk itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: webshop