Google Shopping? Ismerd meg!

Google Shopping? Ismerd meg!
A Google Shopping hatékony eszköz lehet az e-kereskedők számára, de érdemes jól körüljárni, hogy mit tud az eszköz és mit nem. A kosarertek.hu segít nekünk ebben.

A Google Shopping hatékony eszköz lehet az e-kereskedők számára, de használatba vétele előtt érdemes felmérni, mire alkalmas és mire nem, kinek érdemes használni és kinek nem. Szabó László, a Growww Digital társalapítója és egyben szakmai vezetője több éves tapasztalat birtokában mesélt a rendszer használatának előnyeiről, hátrányairól - írja a kosarertek.hu.

Arról már sok helyen írtak, hogy a Google Shopping Magyarországon nem elérhető, de ez korántsem jelenti, hogy magyar kereskedők számára ne tartogatna izgalmas lehetőségeket. Annak ellenére, hogy magyarországi célközönségnek nem lehet hirdetni vele, külföldi vásárlók célzására alkalmas; egészen pontosan Nyugat-Európa, valamint a kelet-európai országok közül Lengyelország és Csehország lakosai azok, akik célozhatók a hirdetésekkel. Azoknak az e-kereskedőknek tehát jó választás a Google Shopping használata, akik ezekbe az országokba (is) exportálják termékeiket. Több olyan partnerünk van, akiknél a Google Ads export bevételének akár a kétharmada a Google Shopping felületéről származik, és ily módon kihagyhatatlan az online marketing mixből.

Mi a szolgáltatás működési elve?
Hirdetési szempontból más, mint a hagyományos modell. A klasszikus szöveges hirdetések esetén ugyanis kulcsszóra hirdetünk, majd az adott kulcsszó iránt érdeklődőket egy adott oldalra tereljük. A Google Shopping esetén viszont más megközelítést és gondolkodásmódot érdemes használni, hiszen a termékek kerülnek a középpontba.

A termék alapú hirdetések létrehozásához először is szükség van egy Google Ads fiókra, ami lehetővé teszi a Merchant Center elnevezésű felülethez történő csatlakozást. Itt lehet feltölteni a hirdetendő termékeket.

A sikeres hirdetésekhez nélkülözhetetlen egy nagyon jó, pontos, leíró termékfeed – ebből készíti el a rendszer a hirdetéseket. Mivel a Google automatizmusokkal dolgozik (bár van a rendszerben némi kézi jóváhagyás is), ezért a struktúra, adatok, leírás tekintetében fontos a pontosság! Ha valamilyen hiba miatt letiltanak egy feedet, akár több napig is tarthat, mire újra aktiválják, és eközben persze nem jelennek meg a hirdetések.

Éppen a fentiek miatt érdemes a kampányok felállítását és kezelését mindenképpen tapasztalt szakemberekre bízni, akik tudják, mik azok az apró részletek, melyeken a vásárlások sikeressége múlik. Tipp haladóknak: a bloomarty-féle Shopping kampánystruktúrának érdemes utánanézni, mi a partnereink kampányainál is ezt vesszük alapul. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!