Figitális ügyfélélmény a divatiparban

Figitális ügyfélélmény a divatiparban
Ebben a részben a divatiparba épp betörni készülő új technológiának, a virtuális ruhapróbának járt utána a Kosárérték.

A virtuális próbatechnológia lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy kamerával felszerelt eszközzel, például mobiltelefonjukkal “próbálják fel” a különböző divattermékeket - írja a kosarertek.hu. A kiterjesztett valóság segítségével a felhasználók virtuálisan magukra varázsolhatják a ruhákat és kiegészítőket, így az online vásárlás előtt kaphatnak egy valós felpróbáláshoz hasonló ügyféléményt és segítséget a választáshoz.

Több nagyvállalat már a pandémia előtt is kísérletezett az Augmented Reality (AR), azaz kiterjesztett valóság technológiákkal. Az IKEA például az applikációjába épített AR funkció segítségével tette lehetővé, hogy a vásárlóik minél valósághűbben képzelhessék otthonaikba a kiválasztott bútorokat.

A pandémia alatt bevezetett korlátozások még inkább felgyorsították azoknak a technológiáknak a fejlődését, amik fizikai érintkezés nélkül képesek segíteni a cégeket termékeik minél érzékletesebb bemutatásában. Különösen azokban a szektorokban erősödött fel ez a trend, ahol korábban a vásárlók számára természetes volt, hogy a fizikai valóságban fel- és kipróbálhatták a megvásárolni kívánt termékeket. Ebből adódik, hogy a divat- és szépségipart a pandémia erőteljesen sújtotta, megfosztva azt a fizikai érintkezésen alapuló vásárlóktól.

A szépségiparnak viszonylag egyszerű dolga volt, hiszen az arcfelismerő szoftverek már viszonylag ismert technológiának számítanak. A smink- és hajfelpróbáló AR appok már-már mindennaposak, de a különböző, arcon hordható kiegészítőket, például szemüvegeket is régóta felpróbálhatjuk már virtuálisan is.

A divatiparban azonban kicsit lassabban történik az áttörés, hiszen a virtuális ruhapróbához a teljes test mozgását valós időben lekövető szoftverre van szükség. Ilyen komplex, gépi tanulással ellátott megoldásokat a nagy produkciós cégek már használnak filmes animációkhoz, de ezek még csak most kezdenek átszivárogni a kereskedelmi szektorba.

Bár több startup is igyekszik a divatwebshopok segítségére sietni, úgy tűnik, az első nagy dobással a Snapchat anyacége, a Snap fog előrukkolni. 3D Body Mesh fantázianevű technológiájuk a felhasználók okostelefon-kamerájának segítségével feltérképezi a vásárlók körvonalait, és ruhaszerű filtereket alkalmaz rájuk, miközben a mozgásukat is leköveti. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!