Ezért hagyják faképnél a webáruházadat

Ezért hagyják faképnél a webáruházadat
Ha megfelelően alakítjuk ki a webáruház rendszerét, akkor az elhagyott kosarak egy részét még meg tudjuk menteni, és teljesített rendeléssé tudjuk konvertálni.

A webáruházakban ugyanúgy jelen vannak azok a vásárlók (látogatók), akik a fizikai üzletekben a “Köszi, csak nézelődök!” válasszal utasítják el a segíteni próbáló eladókat. A virtuális kirakatokból és polcokról viszont könnyebben kerülnek be a termékek a kosárba. Ezt az egyetlen kattintást ugyanis sokkal kisebb elhatározással is megteszik az emberek, mivel kevésbé van súlya, mint amikor fizikailag is a kosarukba helyezik a terméket - írja a kosarertek.hu. Sok esetben ilyenkor valójában még nem is állnak készen a vásárlásra, csak keresgélnek, nézelődnek, árakat hasonlítanak össze, elteszik későbbre a kiszemelt terméket. Az ilyen munkamenetekből adódóan rengeteg “elhagyott kosár” képződik a webáruházakban. A Baymard Institute 37 elemzést összegző riportja alapján, ez az arány akár a 70%-ot megközelítheti. Ez az igazán magas, elriasztó szám az internetes vásárlás sajátosságaiból adódik, azonban éppen ugyanennek a platformnak a lehetőségeit kihasználva jobb esélyeink vannak a tétovázó érdeklődők vásárlóvá konvertálására, mint a fizikai boltoknak.

Előzzük meg a bajt

A felmérések szerint azokban az esetekben, amelyekben a felhasználó már meghozta az elvi döntést, és a kosárból továbblépett a vásárlási folyamatba, az elhagyásnak néhány jól meghatározható, tipikus oka van.

Váratlan költségek

A leggyakoribb ok a vásárlási folyamat megszakítására az, ha korábban nem kommunikált plusz költségek jelennek meg a kosárban, például nem volt egyértelműen feltüntetve a szállítási költség, és emiatt később emelkedik meg a fizetendő végösszeg. Ez a probléma könnyen elkerülhető, ha már a termékoldalon, de legkésőbb a kosárban egyértelműen feltüntetjük a várható szállítási költséget. Ezt a kommunikációt kihasználhatjuk a kosárérték növelésére is, ha hozzátesszük, hogy milyen összegben kell még vásárolni ahhoz, hogy a rendelés elérje az ingyenes kiszállítás értékhatárát.

Bonyolult checkout folyamat
A bonyolult, átláthatatlan checkout folyamat szintén jelentős indok a kosár elhagyására. Az áruháztól, termékkörtől, kiszállítási opcióktól függően rengeteg lehetőség van a folyamat kialakítására: érdemes alaposan átgondolni, hogy egy- vagy többlépcsős megoldásra van-e szükség, illetve hogy az adott esetben hogyan lehet a legjobb felhasználói élményt, a gördülékeny vásárlást elérni.

Nem megfelelő szállítási és fizetési módok
Rengeteg opció közül választhatunk, azonban érdemes mindig a célcsoport preferenciáit szem előtt tartani, amikor a logisztikai és pénzügyi partnereinket kiválasztjuk. Ha nem megfelelően egyensúlyozunk a kiszállítás sebessége és ára között, vagy nem olyan fizetési lehetőségeket biztosítunk, amilyet a vásárló elvár, könnyen bezárhatja a böngésző ablakot.

Mentsük, ami menthető
Ha megfelelően alakítjuk ki a webáruház rendszerét, akkor az elhagyott kosarak egy részét még meg tudjuk menteni, és teljesített rendeléssé tudjuk konvertálni. Ennek feltétele, hogy azonosítani tudjuk azt a felhasználót, aki a kosarát összeállította, majd ott hagyta. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!