Egyre fontosabb a livestreaming a kereskedelemben

Egyre fontosabb a livestreaming a kereskedelemben
A livestream vásárlás egyre komolyabb szeletet hasít ki a piaci tortából és úgy tűnik, hogy a lendület nem lankad: a jelek szerint a válság végének közeledtével sem csökken az értékesítési módszer népszerűsége.

Az E-Commerce Times körképében iparági szakértők járták körül a kialakult helyzetet és az élő videók kereskedelmi felhasználásában rejlő további lehetőségeket - írja a Kosárérték. Margo Kahnrose, a Kenshoo online reklámügynökség marketingigazgatója szerint az élő adások hirtelen jött népszerűségének titka abban rejlik hogy a társadalmi távolságtartási szabályok betartása mellett is magukban hordozzák a személyes találkozás varázsát, és közben lehetőséget teremtenek arra, hogy az egyes márkák úgy fűzzék szorosabbra a kapcsolatot vásárlókkal, hogy közben kipörgethetik a felhalmozódott árukészleteiket is. Ezzel együtt az élmény nagyban hasonlít a hagyományos bolti vásárlásra, és lehetőséget teremt a márkára irányuló figyelem folyamatos fenntartására is.

Streaming kultúra

Ezzel együtt lehetetlen egyenlőségjelet tenni a kereskedelmi célú tevékenységek és a livestreaming közé, hiszen az élő adások népszerűségének növekedése nem korlátozódik a kereskedelemre. A kereskedelmi célú felhasználás csupán egy része annak a szélesebb körű kulturális változásnak, amely a modern kommunikációban bekövetkezett, és amely nem kis részben a pandémiának köszönhető.

A Brandjump szakértője, Melanie Nelson szerint manapság mára szinte minden streamelhetővé vált. Ennek úttörője a Netflix volt, amelyet aztán követtek a hírek, a videójátékok, de még akár a személyi edzők is.“Ehhez kapcsolódik, hogy a járvány gyökeresen megváltoztatta vásárlási szokásainkat is, az online vásárlás felé forduló fogyasztói szokások pedig várhatóan velünk maradnak annak elmúlása után is. Ennek a két trendnek köszönhetően kezdett felfelé ívelni az élő adásokra alapozott értékesítés is.” – véli a szakértő.

A kereskedelmi célú élő adások a hagyományos eladások növelésén túl kulcsszerepet játszanak az online vásárlók közösségbe kovácsolásában is, amely legalább olyan fontos része a folyamatnak, mint maga az eladás. Végső soron a kereskedelmi célú élő adások nemcsak a kereskedők, de a vásárlók számára is számos előnnyel járnak. A vállalkozások számára ideális eszköz arra, hogy felépítsék saját történetüket és személyre szabottan megosszák azt a közönségükkel, a vásárlók pedig interaktív és lebilincselő módon ismerkedhetnek meg az általuk kinézett termékekkel, miközben valós időben kaphatnak válaszokat felmerülő kérdéseikre. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!