E-kereskedelmi kihívások 2023-ra

E-kereskedelmi kihívások 2023-ra
Az év eleje hagyományosan az újévi fogadalmak és a tervezgetés ideje. Ha az e-kereskedelemben dolgozunk, akkor jó eséllyel ilyenkor pihenjük ki a fekete péntek és a karácsony közötti szezon alváshiányos időszakát is. A feltöltődés mellé jól jöhet egy csokor kihívás, várakozás a 2023-as évre vonatkozóan, azaz mire készülhetünk az e-commerce terén az előttünk álló évben. Ehhez kiindulópontnak egy nemzetközi elemzés anyagát nézzük meg, és röviden a lehetséges hazai várakozásokról is szót ejtünk.

Öt kihívás 2023-ra, és lehetséges kezelésük

Még 2022 novemberében jelent meg a TechTarget hasábjain Robert Brandl írása: Top e-commerce challenges for 2023 and how to overcome them címmel a 2023-as kihívásokról - írja a kosarertek.hu. Bár elsősorban a globális e-kereskedelmi piaccal foglalkozik, érdemes mégis megnézni, mert mint látni fogjuk, az általa vázolt öt kihívás és lehetséges kezelésük a hazai kereskedőknek is relevánsak lehetnek.

1. Erősödő fogyasztói elvárások

A fogyasztók egyszerű és egyúttal kényelmes vásárlási élményre vágynak, amely személyre szabott és magával ragadó. Szeretnék naprakészen követni a megrendelésüket, több csatornán keresztül vásárolni, valós idejű értesítéseket kapni stb. Az egyik kereskedőnél tapasztalt kiváló ügyfélélményt elvárják a másiknál is. A kereskedőknek ezért érdemes energiát fektetni a vásárlók megértésébe, a fájdalompontok feltárásába (pl. vásárlás utáni kutatással, az ügyfélszolgálati munkatársakkal való rendszeres kommunikációval vagy a közösségimédia-csatornák figyelésével).

2. Verseny a D2C (direct-to-consumer) márkákkal

A koronavírus-járvány azok számára is kézenfekvővé tette az online csatorna használatát, akik eddig importőrök és kereskedők segítségével, közvetve érték el a vásárlóikat. A SaaS (szoftver mint szolgáltatás) cégek az elmúlt időszakban éppen a D2C területen érték el a legnagyobb növekedést. A gyártók megpróbálják közvetlenül elérni a fogyasztókat, jó áron minőséget nyújtani, miközben kikapcsolják a köztes szereplőket, például az e-kereskedőket. Ez ellen több mindennel lehet küzdeni: megbízható online jelenléttel és széles körű termékportfólióval, jó marketinggel, vagy éppen a már tárgyalt kiváló ügyfélélménnyel.

3. Határokon átívelő kereskedelem

Az e-kereskedelem lehetővé teszi, hogy olyan piacokra is betörjünk, amelyek eddig elérhetetlenek voltak számunkra. Ugyanakkor ez több kihívást is takar: a megfelelő kiszállítást meg kell szervezni (inkább kisebb, decentralizált raktárakkal vagy megfelelő fulfillmenttel), a többnyelvű support elengedhetetlen, és a fizetéssel kapcsolatos kérdéseket is jól kell kezelni (pl. a megfelelő szolgáltató kiválasztásával, amiben helyben is megbíznak, az adózási kérdésekre való odafigyeléssel, vagy a különböző pénznemek kezelésével). Másik oldalról nézve ugyanezt a kihívást, mindez azt is jelenti, hogy erősödő nemzetközi versenyre számíthatunk a saját piacunkon. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: E-kereskedelem