Durván átrendezte a járvány a vásárlási szokásokat

Durván átrendezte a járvány a vásárlási szokásokat
Megjelent a GLAMI Fashion (Re)search piackutatás-sorozat legújabb felmérése, amely a koronavírus magyar lakosságra gyakorolt hatásával és jövőbeni vásárlási szokásaival foglalkozik.

A több mint 250 ismert divatwebáruház kínálatát egyetlen egy online platformon összesítő keresőoldal kérdőíves adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló beszámolója felsorolja az elmúlt hónapok legkelendőbb termékeit és a vásárlás legfontosabb szempontjait.

A kutatás legfőbb számai:

- A magyarok 13%-a járvány kitörésekor vásárolt először ruházatot az interneten.

- A magyarok 26%-a fedezett fel új webáruházakat a járvány alatt és az online vásárlás megtapasztalt előnyeinek köszönhetően a jövőben többet szeretne vásárolni az interneten.

- TOP divattermékek a karantén alatt: a pizsamák és hálóruhák eladása 81%-kal növekedett, a papucsok 71%-kal.

- A magyar vásárlók 7%-a azért rendelt, hogy ezzel is támogassa a helyi márkákat és vállalkozókat ezekben a nehéz időkben.

Magyarországon 10-ből 8 ember érdeklődik a fenntartható divat iránt. Közülük 60% hajlandó lenne többet költeni egy fenntartható termékre, mint egy hasonló, “fast fashion” divatcikkre A válaszadók fele hajlandó lenne extra költséget fizetni az újrahasznosított csomagolásért

A felmérés szerint a kormányzati korlátozások utáni első hetekben a divattermékek értékesítése csaknem 50%-kal csökkent, azonban, amikor újra elkezdtünk vásárolni, az eladások még a március elején elért értékeket is meghaladták. Az áprilisi adatok még meglepőbbnek bizonyultak, ugyanis a húsvétot követő héten az összes eladás majdnem 30%-kal növekedett a járvány előtti eladásokhoz képest.

Hogyan vásároltunk divatcikkeket az interneten a járvány alatt?

A koronavírus-járvány idején a magyarok 66%-a vásárolt ruházati, illetve divatterméket az interneten. A vásárlók 40%-ának valamilyen konkrét árucikk beszerzése volt a célja (pl. otthoni ruha, gyerek ruha, sportcipő edzéshez stb.), 35% pedig akkor rendelt meg valamit, ha a korábban kinézett árucikket leárazták. A válaszadók 17%-a egyszerűen havi rendszerességgel vásárol és ezen a karantén sem változtatott. A kutatásból az is kiderül, hogy sokan a nyitvatartási korlátozások miatt döntöttek a hagyományos boltok helyett az internetes vásárlás mellett: a magyarok 13%-a a járvány megjelenésekor vásárolt először ruházatot az interneten. Költések tekintetében a megkérdezettek fele körülbelül ugyanolyan értékben vásárolt divattermékeket az interneten, mint a koronavírus előtti hónapokban, mások a spórolást választották, és szüneteltették a vásárlást (29%), de voltak, akik a járvány alatt többet rendeltek online, mint azelőtt (19%).

A cikk itt folytatódik...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!