Dolgozik a GDPR

Dolgozik a GDPR
Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Szabályozása, közismertebb nevén csak GDPR, immár 14 hónapja lépett életbe és 2018. május 25. óta igencsak komoly hatással volt mind a felhasználók, mind a szolgáltatók, köztük az elektronikus kereskedelemmel foglalkozók mindennapjaira is - írja a kosarertek.hu.

Egy, az adatvédelmi szabályozást vizsgáló nemrégiben megjelent tanulmány szerint igen komoly hatása volt az EU szerte érvényesített regulációnak a szektorra. Az európai felhasználók általi oldal letöltések száma világszerte 9.7 százalékkal, a látogatók száma pedig 9.7 százalékponttal csökkent a GDPR érvénybe lépése óta. A “Regulating Privacy Online: The Early Impact of GDPR on European Web Traffic and E-commerce” címmel közzétett tanulmány megállapítása szerint legkevésbé az EU-s kereskedőket érintette negatívan a szabályozás hatása, hiszen itt „csak” 5.6 százalékkal esett vissza a letöltések száma, ugyanakkor az ebből származó bevételeik is 8.3 százalékkal csökkentek az elmúlt 14 hónapban.

A GDPR hatása az oldal letöltésekre, látogatók számára és a bevételre A kutatás során az Adobe Analytics nyers adatait használták fel az elemzés során, amelynek kimondott célja az volt, hogy felmérje az európai adatvédelmi szabályozás gazdasági hatásait, elemezze annak különböző szektorokra levetített hatásait. Készítői szerint ez volt az első olyan átfogó felmérés, amely kimondottan a GDPR gazdasági hatásaira fókuszált és végső soron arra a megállapításra jutott, hogy több millió eurós kárt okozott a vállalatoknak az, hogy megfeleljenek a szabályozásnak. Az E-mail marketing és display-hirdetések visszaesése, a bevételek és ezzel együtt a látogatók számának visszaesése leginkább annak köszönhető, hogy a szigorodó szabályozás miatt egyre csökken az email marketing eszközök és a banner alapú hirdetések hatékonysága. Egyre kevesebb kereskedő használja ezeket a marketing eszközöket, amely mögött nagyrészt a büntetések jelentős visszatartó ereje áll.

„Minél nagyobb a személyes adatokra épülő, perszonalizált marketing eszközök költsége, annál kisebb a kereskedők hajlandósága használni azokat.” – írják az említett tanulmányban. A kosarertek.hu cikke itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!