Burkolt reklám miatt bírságolt a GVH

Burkolt reklám miatt bírságolt a GVH
Jogsértés miatt a Földelni Jó Kft-nek 600 ezer, az Echo Hungária Zrt-nek pedig fél millió forintot kell kifizetnie. A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a törvénybe ütköző kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt.

A GVH a Geo-Connect Pad (alátét) és a Geo-Connect Bed (derékalj vagy lepedő) termékekkel összefüggő, többek között az ELEKTRO/SOKKK című műsorban, valamint televíziós reklámokban, a www.foldelnijo.hu oldalon és a YouTube videó- megosztó oldalon közzétett tájékoztatásokat vizsgálta. Ezek összességükben azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a Földelni Jó Kft. által forgalmazott Geo-Connect Pad és Geo- Connect Bed termékek kompenzálják a káros hatásokat, amelyeket az elektroszmog gyakorol az emberi szervezetre (és amelyek következtében többek között betegségek alakulhatnak ki), valamint hogy e betegségek megelőzhetők, kezelhetők a fent sorolt termékekkel, illetve a fogyasztó jótékony és egyéb hatásokat remélhet használatuktól. 

Sérülékeny fogyasztókat céloztak meg

A GVH úgy ítélte meg, hogy a Földelni Jó Kft. jogsértően népszerűsítette termékeit, mert
- megalapozatlanul hirdette, hogy azok alkalmasak konkrét betegségek gyógyítására, hiszen ezt a vállalkozás nem tudta megfelelő bizonyítékokkal alátámasztani. Ismertetett bizonyítékai ugyanis nem a Földelni Jó Kft. által forgalmazott Geo-Connect Pad és Geo-Connect Bed termékek hatásairól készült tanulmányok, egyéb írások és dokumentumok, hanem a földelés, mint módszer hatásaira vonatkoznak;

- a termékeknek bizonyítékok nélkül tulajdonított az emberi szervezet normál állapotával, annak fenntartásával kapcsolatos, az egészségre gyakorolt kedvező hatásokat, hiszen a vállalkozás ezen állítások esetében is a fenti bizonyítékokat kérte figyelembe venni;

- szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat közvetített az Echo TV-n közzétett műsoraival, mert az „ELEKTRO/SOKKK” műsor a Geo-Connect Pad és Geo- Connect Bed termékek értékesítésének előmozdítása céljából készült, amiért a Földelni Jó Kft. fizetett, azonban mindez nem derült ki a fogyasztó számára, még a műsor végén közzétett rövid tájékoztató ellenére sem.

A GVH a bírság kiszabásakor a Földelni Jó Kft.-nél a kommunikációs költségekre, az Echo Hungária TV Zrt.-nél pedig az érintett tévéműsorból származó árbevételre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt, és sérülékeny fogyasztókat célzott meg. A GVH érvényt szerezhet az eltiltásnak a jogsértő gyakorlatban közreműködő vállalkozásokon keresztül is, ha a közvetlenül kötelezett vállalkozások nem szüntetik meg a jogsértést. Így a GVH a honlap üzemeltetőjéhez, a Facebook és a YouTube oldalak üzemeltetőihez, valamint a hatás-állítások esetében az Echo TV üzemeltetőjéhez fordulhat, ha a vállalkozások nem felelnek meg az eltiltásnak a GVH határozatában megjelölt határidőig, és az erről szóló igazolást nem nyújtják be a GVH-nak.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!