Betesz a Google az e-kereskedőknek

Betesz a Google az e-kereskedőknek
A keresőóriás megszünteti a BigCommerce, Magento és PrestaShop e-kereskedelmi platformok eddig használt Google Shopping integrációját. Az integráció megszűnése sok kerekedő számára okozhat problémát. mivel az API segítségével egyszerűen lehetett a saját oldalukon szereplő információt más felületen is megjeleníteni.

A keresőóriás megszünteti a BigCommerce, Magento és PrestaShop e-kereskedelmi platformok eddig használt Google Shopping integrációját. A Google már egy hónapja emailt küldött erről az érintett kereskedőknek, jelezve, hogy az eddig használt API március 20-tól már nem lesz elérhető - írja a Kosárérték e-kereskedelmi magazin.

A megoldás képes volt összekötni a kereskedő termékkatalógusát a Google Merchant Centerrel, és automatikusan az egyes termékek fotóiból Google Shopping hirdetéseket gyártani. A levélben szereplő indoklás szerint a keresőóriás azért küldi nyugdíjba az API-t, mert új, zökkenőmentesebb integrációs megoldást keres. Az emailen kívül más hivatalos indoklás nem született.

Az integráció megszűnése sok kerekedő számára okozhat problémát. mivel az API segítségével egyszerűen lehetett a saját oldalukon szereplő információt más felületen is megjeleníteni. Ehelyett most megoldást kell találni az adatok exportjára, majd egy olyan feed készítésére, ami megfelel a Google specifikációjának.

Elképzelhető, hogy a Google ezen a módon akar javítani a Merchant Centerbe küldött adatok minőségén. Az integráció segítségével ugyanis a kereskedők a saját struktúrájukban adhatták át az adatokat, jellemzően nem a Google Shopping számára optimalizált formátumban. Például megeshetett az, hogy egy terméknek csak a neve került átadásra, de például típusa, mérete vagy más hasonló paramétere nem.

Mindenesetre a már megszokott összekapcsolódás általában továbbra is lehetséges harmadik fél által fejlesztett, ingyenes vagy fizetős modulok segítségével.

A Merkle adatai szerint a kereskedők körében növekszik a Google Shopping jelentősége: 2017 harmadik negyedévében a kereskedők 36%-kal többet hirdettek itt, mint egy évvel korábban. Ugyanebben az időszakban a webáruházak fizetett kattintásainak 48%-a érkezett a Google Shopping hirdetésekről, ami 2%-os növekedés a megelőző negyedévhez képest.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!