Azonnali szemléletváltással van esélyük az offline boltoknak a webshopokkal szemben

Azonnali szemléletváltással van esélyük az offline boltoknak a webshopokkal szemben
Bár korántsem telt zökkenőmentesen a hagyományos boltok számára az elmúlt évtized a kereskedelemben, az utóbbi évek trendje megfordulni látszik és úgy tűnik, igenis van esélyük a túlélésre a hagyományos üzletekben árusító kereskedőknek. Feltéve persze ha képesek megfelelni a modern trendeknek és a fizikai vásárlást a digitális élményhez hasonló folyamattá varázsolniuk.

Dan Hodges, a Retail Store Tours ügyvezetője, közel egy éves kutatásukra alapozva a következő kereskedelmi trendeket azonosította a 2019-es évre: “munkavállalói tréningek, technológia használat, eladási környezet, üzleti modell, ügyfél elégedettség, vásárlói elégedettség, márka történet, egyedi és emberi koncepció, változás.”

Több száz kiskereskedelmi egységre kiterjedő kutatásuk során legalábbis ezek voltak azok területek, ahol a hagyományos boltokat üzemeltetőknek érezhető lemaradásuk volt online versenytársaikkal szemben. Emellett kiemelten foglalkoztak azokkal a szereplőkkel is, akiknek sikerült ebből a hátrányból a modern technológiák és a hagyományos értékesítési módszerek megfelelő kombinációjával lefaragniuk - írja a kosarertek.hu.

A hagyományos boltok előnye, az elektronikus kereskedőkkel szemben – dacára a modern technológiák látványos fejlődésének, különösen az analitika és felhasználói szokások megismerésének terén, – a személyes kontaktus és emberi tényező alaposabb ismerete az értékesítési folyamat során. Ez bizonyos területeken még tovább növelhető, ha a vevőikkel közvetlen fizikai kapcsolatban lévő kereskedők magukévá tudják tenni azokat a módszereket és újításokat, amelyeket a technológiai cégek és online kereskedők évek óta sikerrel alkalmaznak.

Az Apple boltok alkalmazottait is leginkább a kedvességük és a vásárlókkal szemben tanúsított empatikus megközelítés alapján választják ki, mintsem technológiai tudásuk alapján. De ugyanilyen jó példa erre a Microsoft is, ahol a sales munkatársakkal szemben legalább akkora elvárás, hogy jó humorérzékük legyen, mint az, hogy megfelelő információkkal lássák el a leendő ügyfeleket. Mint azt a kutatás is megjegyzi, a két nagy informatikai óriás eladási stratégiájának fókuszában éppen az emberi tényező áll. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!