Az online kereskedő legfontosabb fegyvere, enélkül biztos a bukás

Az online kereskedő legfontosabb fegyvere, enélkül biztos a bukás
Egy online kereskedőnek legalább alapszinten ismernie kell a SEO-t.

A SEO (keresőoptimalizálás) az egyik legfontosabb fegyver az e-kereskedő kezében, aminek forgatását mindenkinek érdemes legalább alapfokon megérteni - írja a kosarertek.hu. Annak sem árt tisztában lenni az alapokkal, aki inkább specialistához fordul, mintsem maga lásson neki a kulcsszókutatásnak vagy a tartalommarketingnek. Ha másért nem, akkor azért, hogy tudja, mit kell majd számon kérnie a szakértőn. Vannak viszont olyan technikák, melyek különösebb tanulás nélkül is nagyon gyorsan beépíthetők és látványos javulást hozhatnak a keresési eredményekben.

1. Strukturált adatok
Egyszerű technikáról van szó: annyi a teendő, hogy a webshopban árult termékek adatait olyan strukturált formátumban adjuk meg, amiből a Google könnyen ki tudja olvasni azokat. Ezáltal pedig keresés esetén bőséges találati listát kap majd a felhasználó, amelyben már eleve szerepelnek kiegészítő információk. A hírek szerint egyébként a Google már nemcsak gazdagabban jeleníti meg az ilyen módon felvitt termékekre vonatkozó tartalmat, de előrébb is sorolja őket a keresési eredmények között.

2. HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure)

Talán mindenkinek ismerős, aki már egy ideje rója az internetet. Általánosan használt biztonságos adattovábbítási protokollt jelent, vagyis azt, hogy a felhasználó által küldött szenzitív információk kódolt formában közlekednek az interneten. Az e-kereskedelemben már régóta bevett dolog a checkout és fizetési oldalak biztonságos kezelése, azonban sok webshop landingoldalakon vagy terméklapokon még mindig titkosítatlan (egyszerű HTTP) protokollt használ. Ennek mihamarabb vessünk véget, a Google ugyanis előnyben részesíti a HTTPS-t használó oldalakat, így ha nekünk nem így jelennek meg a termékeink, könnyen hátrányba kerülhetünk – ahogy erről korábban már beszámoltunk.

3. Minőségi, eredeti tartalom

A keresők algoritmusait már jó ideje úgy fejlesztik, hogy hasonló szempontokat vegyenek figyelembe, mint a felhasználók. Vagyis a Google arra törekszik, hogy keresője éppen úgy gondolkodjon, mint azok, akik valamire rákeresnek vele. Ezért a kereső előnyben részesíti az eredeti, releváns, hasznos, informatív és szórakoztató, magyarul minőségi tartalmakat. Miért? Mert ő maga is egy szolgáltatás és felhasználói akkor elégedettek vele, ha ilyen találatokat mutat nekik, így a keresési tapasztalatuk a lehető legjobb lesz. Épp ezért kizárólag minőségi tartalmat helyezzünk el a webshop oldalain, különös tekintettel a termékleírásokra és más termékoldali szövegekre. A cikk itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!