A Techcrunch, egy Indiegogo közeli forrásra hivatkozva, azt állítja, hogy a cég a napokban fog bejelenteni egy új finanszírozási formát, a „Forever Fundingot” vagyis a folyamatos finanszírozást. Ez a funkció még markánsabbá teszi a különbséget az Indiegogo és legnagyobb versenytársa a Kickstarter között. A cég ezzel a lépésével nagymértékben kibővíti azok táborát, akik igénybe vehetik szolgáltatásait.
Az Indiegogo eddig kétféle kampányformát kínált felhasználóinak, a fix és a rugalmas finanszírozást. Míg az előbbi esetén a projektgazda csak akkor juthatott a kampány végén az összegyűlt pénzhez, ha elérte a megcélzott összeget, az utóbbi esetén akkor is megkapta, ha nem érte el a kívánt célt. Mindkét esetben, ha a projektgazda elérte célját a teljes összeg 4 százalékát kellet az Indiegogonál hagynia, míg sikertelen kampány esetén a fix finanszírozású kampányok projektgazdáinak nem kellett fizetnie, a rugalmas kampánynál viszont nagyobb volt a kockázat és a megkapott összeg 9 százaléka került az Indiegogohoz. Arról még nincsenek pontos értesülések, hogy miként fog ez alakulni a folyamatos finanszírozási formában.
Jellemző módon eddig a közösségi finanszírozási oldalakon olyan projektekkel találkozhatunk, amikor valaki egy új termékkel állt elő, ki akarta adni egy könyvet, filmet, játékot, koncertet szervezni. A kampány vége után két lehetősége volt, vagy saját lábra állt, vagy újabb kampányba kezdett. A folyamatos finanszírozás azonban lehetővé teszi, hogy olyan projekteteket futassanak, melyekkel munkahelyeket lehet fenntartani, vagy véget nem érő projekteket lehet finanszírozni. Ez főként a nonprofit szervezetek, profi művésszekszámára lesz igazán jó lehetőség.
Ugyanakkor nagyon fontos lenne, hogy ezzel párhuzamosan az Indiegogo minél nagyobb figyelmet fordítson a csalók kiszűrésére. Hiszen ebben az új finanszírozási formában még nagyobb az esélye, hogy valaki csak pénzünkre pályázzon.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!