Anonim vásárlóid vannak? Új korszak jöhet az azonosításban

Anonim vásárlóid vannak? Új korszak jöhet az azonosításban
Ha valaki webáruházat üzemeltet - egyet, vagy akár több tucatnyit - annak szembe kell nézni azzal, hogy nem képes minden felhasználót beazonosítani.

Ha egy vállalat nem csak egy webáruházat, hanem egy egész üzletláncot üzemeltet, fokozottan jelentkeznek nála azok a problémák, amelyeket a vásárlók azonosítása jelent. Már egyetlen webshop esetében is fejtörést okoz, ha túl sok a regisztráció nélkül, anonim módon vásárló látogató, több bolt esetében azonban még bosszantóbb, ha nem tudjuk megállapítani, milyen az átjárás, mekkora és kikből áll a portfólió teljes vásárlóközönsége - írja a kosarertek.hu.

Ha valaki ismeri ezt a kihívást, az az Unibail-Rodamco, a cég ugyanis piacvezetőként 67 európai városban rendelkezik saját bevásárlóközponttal. Válaszul olyan megoldással álltak elő, ami tanulságos lehet minden e-kereskedő számára.

Először is az összes weboldalukon és mobil applikációjukban egy egységes beléptetési rendszert (Single-Sign-On, azaz SSO) vezettek be. Ez hasonlóan működik, mint a Google Fiók, csak amíg a Google esetében ugyanazzal az azonosító-jelszó párossal különféle Google szolgáltatásokba (Gmail, Drive, YouTube, Térkép, Naptár stb.) léphetünk be, addig az Unibail-Rodamco-nál a céghez tartozó különféle webáruházakba.

A rendszert nem saját maguk fejlesztették ki, hanem külső szolgáltatótól vették igénybe: a Gigya Registration-as-a-Service (RaaS) megoldása mellett döntöttek.

A bevezetést promóció követte: egy vásárlói klub keretében ingyenes parkolást, különféle árkedvezményeket, VIP szolgáltatásokat, zártkörű rendezvényeket kínáltak azoknak vásárlóiknak, aki regisztrálnak és bejelentkeznek a központi beléptetés segítségével. Az akcióba azokat is bevonták, akik hagyományos klubkártyával rendelkeztek: már létező kártyaszámukat összekapcsolhatták az új regisztrációval. A teljes cikk itt olvasható!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!