A sikeres webshophoz elengedhetetlen a szupergyors weboldal

A sikeres webshophoz elengedhetetlen a szupergyors weboldal
A vásárlók elvárják, hogy a webshop nem csupán jól használható, esztétikus és biztonságos legyen, hanem gyors is. Az online vásárló számára a várakozás kidobott idő, a türelmetlen online vásárlók bosszankodnak amikor várni kell az oldalak betöltésére, ugyanúgy, ahogy bosszankodnak a bevásárlóközpontban amikor sorban kell állni a kasszánál.

A felesleges várakozás rossz felhasználói élményhez, így a webshop elhagyásához vezet, ami a webshop tulajdonosnak jelentős bevételkiesést okozhat - írja a kosarertek.hu.

A webshop teljesítménye és a bevétel kapcsolata

Az Amazon, a Yahoo, a Google, a Walmart és a Mozilla jó példák azokra az online vállalkozásokra, ahol csak ezredmásodpercnyi különbség drámai hatást gyakorolt az eladásokra:

  • Az Amazon kiszámította, hogy az oldalának lassulása csak egyetlen másodperccel évente 1,6 milliárd dollárba kerülhet.
  • A Walmart és az Amazon egyaránt 1 százalékos bevételnövekedést ért el miután javítottak az oldaluk sebességén 100 milliszekundummal.
  • A Yahoo 9 százalékos forgalomnövekedést mutatott az oldalsebesség csökkentése után 400 milliszekundummal.
  • A Google 20%-ot veszít minden oldalbetöltéshez használt 100 milliszekundumon.
  • A Mozillának évi 60 millióval több letöltése volt, miután az oldaluk 2,2 másodperccel gyorsabb lett.

Ezek alapján már teljesen nyilvánvaló, hogy minden egyes másodperc hatalmas hatással lehet az e-kereskedelmi bevételre.

A lassú webshop nem csupán pénzt veszít, hanem a márkanevet is károsíthatja. A wpengine.com tanulmánya szerint az ügyfelek 66%-a azt mondta, hogy a webhely teljesítménye befolyásolja a vállalkozásról szerzett első benyomásukat és a válaszadók 33%-ában kifejezetten negatív benyomást keltett az a vállalat, akinek lassú volt a weboldala.

Sebesség optimalizálás
A PageSpeed Insights eszközben a webhely URL megadása után gyorsan ellenőrizhetjük a sebesség-pontszámot mobil és desktop esetén is. A pontszám 0-100 között van, a 0 gyakorlatilag csak akkor fordulhat elő, ha hiba lép fel elemzés közben. A Page Speed ​​Score adatok nemcsak a webhely tényleges sebességétől, hanem a felhasználók csatlakozási sebességétől és eszközeitől is függnek.

Ez utóbbi adatok a Chrome felhasználói élmény (CrUX) adatbázisából származnak, amely a felhasználók valós interakciós adatait tartalmazza a webhelyekkel. A PageSpeed Insights konkrét javaslatokat ad a teljesítmény optimalizálására a “Javaslatok” és “Diagnosztika” pontok alatt. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!