A nappalidban is elindíthatod saját online áruházad

A nappalidban is elindíthatod saját online áruházad
A Shopify a világ egyik legnagyobb felhőalapú webáruház rendszere, ami lehetővé teszi, hogy szinte bárki elindíthassa saját online áruházát. Persze szükség van megfelelő üzleti modellre is főleg akkor, ha a raktárkészlet felhalmozása anyagi nehézségekbe ütközik.

Csak sejteni lehet, hogy mennyien ülnek otthon és fogják a fejüket azon gondolkodva, hogy ki kellene lépni a hagyományosnak nevezett foglalkoztatotti létből – reggel kilenctől délután ötig ülni a darálóban – elindítva egy saját vállalkozást. Az ilyen jellegű biznisz nem egy könnyű terep, hiszen másfajta gondolkodást, önképzést, olykor technológiai kereteket és nem utolsó sorban (adott esetben elégethető) tőkét is igényel. Azt is csak sejteni lehet, hogy talán nem kevesen gondolkodnak azon, hogy az online kereskedelem rögös – vagy annak tűnő – útjára lépnek, de nem tudják, hol és hogyan kezdjenek hozzá, vagy nem áll rendelkezésre akár az induláshoz, akár a raktárkészlet beszerzéséhez szükséges tőkeerő.

Pedig manapság nagyságrendekkel könnyebb elindítani egy webáruházat, mint akár csak egy évtizeddel korábban is, hiszen az e-kereskedelem területére tévedő vállalkozók számos platform közül válaszhatnak. Az indulás és az üzemeltetés némi önképzéssel zökkenőmentessé válhat, emellett olyan üzleti modellek állnak rendelkezésre – ilyen a drop shipping és a remote warehousing – amelyek lehetővé teszik az online kereskedők számára, hogy valós, fizikai raktárkészlet felhalmozása nélkül is elindíthassák saját webáruházukat, kis túlzással, de akár a nappaliból is.

Webáruház rendszerek a felhőben, a Shopify mindent visz

A felhőalapú webáruház rendszerek mindent megváltoztattak, hiszen megjelenésükig csak egyedi rendszerekkel lehetett dolgozni, ezeket követték a jelenleg is futó nyílt forráskódú szisztémák, utóbbiak esetében a szerverekről és a tárhelyekről való gondoskodás terhe még az e-kereskedő vállát nyomta – hívta fel a figyelmet Gulyás Ákos, a Syncee Shopify-alkalmazás alapítója. Ugyanakkor, a felhőalapú megoldásokkal a kereskedőnek már csak az üzlettel kell foglalkoznia, hiszen havidíj ellenében minden más feladatot levesznek a válláról. A világ egyik legnagyobb ilyen rendszere – fogalmazott a szakember – pedig a Shopify, a maga több mint egymillió globális felhasználójával és több mint ötszázezer aktív store-jával.

A siker mögött Gulyás Ákos szerint az egyszerűség, a stabilitás és a rugalmasság, illetve a komoly fejlesztői csapat áll, mindez pedig a Shopify-t egyre vonzóbbá teszi Magyarországon is. A termékkezeléssel foglalkozó Syncee pedig nagyon jól teljesít: a Shopify App Store-jában egy éve érhető el az Inventory kategóriában, ahol több száz alkalmazás között folyamatosan a második-harmadik helyen áll.

Még egyszerűbb lehet minden
A Syncee alkalmazás ismét forradalmasítja a Shopify-webáruházak működtetése esetében a termékekkel kapcsolatos folyamatokat. A fő területe, az automatikus termékimportálás, -frissítés mellé idén tavasszal egy új funkció társul majd – tudta meg a digitalhungary.hu.

A legnépszerűbb társkereső applikációk működéséhez hasonlóan itt is két fél egyszerű összekapcsolásáról lehet beszélni. A Syncee Supplier Exchange (SSE) a beszállítókat és az online kiskereskedőket köti össze olyan módon, hogy az SSE listában böngészhető nagykerek termékadatai néhány kattintással importálhatók a webáruházakba. Ez a folyamatokat nagyban meggyorsítja, hiszen már meglévő adatfájlokkal dolgozik ilyenkor a rendszer, s nem kell egyéni fejlesztéseket végezni az újonnan beérkező fájlokkal. Persze, újonnan behozott beszállítókkal továbbra is dolgozik a cég. Mindezzel a nagykereskedők térnyerését segíti elő a Syncee a piacon, és a magyar vállalkozásokra is egyre nagyobb figyelmet szentel – hiszen egyébként nemzetközi piacon van erősebben jelen.

Gulyás Ákos szerint a Shopify éppen azoknak adja meg a saját online vállalkozásuk elindításához szükséges hátteret, akik nem rendelkeznek egy webshoprendszer beizzításához szükséges tőkeháttérrel vagy technikai tudással. Mivel mindenki a niche terméket vagy szolgáltatást keresi – azt, ami nincsen a piacon – a rendszer megépítése után a következő lépés annak pontos meghatározása, hogy mivel szeretne a kereskedő a piacra lépni. Ha megvan a stabil technikai háttér és sikerül piaci rést találni, akkor jó eséllyel a siker sem maradhat el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lippai Roland

Life- és karriercoach, coaching szemléletű tanácsadó, freelancer újságíró/szerkesztő. Coachként – ahogy fogalmaz – „amikor alacsony fordulatszámra esik, vagy akár le is áll az a bizonyos belső motor …