A leggyorsabban növekvő vásárlói csoport: a babyboomerek

A leggyorsabban növekvő vásárlói csoport: a babyboomerek
A kiskereskedők legnagyobb meglepetésére egy olyan korosztály vált az e-kereskedelem legdinamikusabban növekvő csoportjává az elmúlt hónapokban az Egyesült Államokban, amelyről legkevésbé sem gondolták volna. Azt mutatjuk meg körképünkben, hogy az egyes kereskedők mivel és hogyan segítették a – nem feltétlenül az online térben szocializálódott – babyboomereket, hogy azok sikeresen elnavigálják kosaraikat a webshopokban.

A babyboomerek az 1946-1964 között született emberek, elnevezésük a második világháború utáni születésszám jelentős megugrására utal - írja a Kosárérték. Magyarországon elsősorban a “Ratkó-gyerekeket” sorolják ebbe a korosztályba. Az ide tartozó emberekről általában elmondható, hogy a kommunikációjuk a személyes kapcsolattartáson alapul, így többek között a vásárlást is szeretik fizikai boltokban, személyesen intézni.

A koronavírus-járvány a legmegrögzöttebbek vásárlói szokásait és viselkedését is átalakította, elsősorban azért, mert a társadalmi távolságtartás és a “maradj otthon” mozgalom a fertőzések elleni védekezés kulcsfontosságú elemévé vált. Az elmúlt időszak egyik legjelentősebb és legváratlanabb meglepetését az okozta, hogy a 60-as, 70-es és 80-as éveiben járó lakosság hirtelen átnyergelt az online vásárlásra. Az idősebb amerikaiak egyre többször vásárolnak élelmiszert – és szinte minden mást – az interneten, ezért a 65 év felettiek mára a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi vásárlókká váltak.

Az idősek vásárlási szokásainak megváltozásra gyorsan reagált a retail szektor a tengerentúlon: nonstop ügyfélszolgálattal, interaktív videókkal vagy éppen részletes, táplálkozással kapcsolatos infókkal kezdték el bombázni a babyboomereket, hogy egyszerűvé és érthetőbbé tegyék számukra az online vásárlást. Az ország legnagyobb online élelmiszerbolt-szolgáltatója, az Instacart például olyan szolgáltatást indított, amely abban segítette az idősebb fogyasztókat, hogy sikeresen le tudják adni az első rendeléseiket. A program népszerű volt, több százezer új vásárló dolgát könnyítette meg ez a figyelmesség.

A Coresight Research kiskereskedelmi tanácsadó cég adatai szerint jelentősen nőtt azoknak az 50 év feletti fogyasztóknak a száma, akik soha nem vásároltak online, de az ismert okok miatt már így intézik a bevásárlást, mert rájöttek, hogy nem is olyan ördögien nehéz, és járványhelyzetben jóval biztonságosabb. Az NPD Group pénztárkövetési adatai szerint átlagosan a 65 éves és annál idősebb fogyasztók január-október között átlagosan 1615 dollárt költöttek online, ami 49 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, a vásárlások gyakoriságának növekdése pedig meghaladta a 40 százalékot, így ők váltak az online vásárlók leggyorsabban növekvő csoportjává.

És bár a tendencia elsősorban a szükségszerűségből adódott, hiszen az idősebb felnőttek a Covid-19 által leginkább veszélyeztetett csoportba tartoznak, elemzők azt várják, hogy ez a vásárlói attitűd a pandémiát követően is megmarad. „Nem hiszem, hogy valaha is visszatérek egy élelmiszerboltba” – idézi a 63 éves Chip Bergh-et, a Levi Strauss & Co. vezérigazgatóját a Washington Post. “Azok közé tartozom, akik rendkívüli módon szeretnek bevásárolni járni, de a világjárvány kitörése óta egyszer sem tettem be a lábam boltba, és ez elég jól működik” – tette hozzá Bergh.

A babyboomerek online vásárlás felé fordulása nagy lehetőség a szektor számára, hiszen amellett, hogy általában hűséges ügyfelek, ők azok, akik a nyugdíjuk révén biztosabb fix jövedelemmel rendelkeznek, mint fiatalabb társaik. 2018-ban az 50 éves és annál idősebb fogyasztók 7,6 milliárd dollárt költöttek, ami az USA teljes költésének 56 százalékát teszi ki az AARP adatai szerint. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!