A kiterjesztett valóság nagyot durranthat az online kereskedelemben is

A kiterjesztett valóság nagyot durranthat az online kereskedelemben is
A kiterjesztett valóság (Augmented Reality, röviden AR) lényege, hogy a valós világban számítógép által generált dolgokat helyez el, amelyeket aztán digitális eszközökkel érzékelhetünk. A technológia nem új, a 90-es évek elején az amerikai légierő fejlesztette ki.

Az AR-objektumok nem egyszerű képek, hanem interaktív és reszponzív 3D-s modellek, amelyek reagálnak a környezetükre, és amelyeket a felhasználó valamilyen eszköz segítségével a valóság részeként láthat, illetve kapcsolatba léphet velük. A használt eszköz lehet egy speciális szemüveg, mint a virtuális valóság (VR) esetében, de a technolóia nagy előnye épp az, hogy akár egy okostelefon is alkalmas az érzékelésére. Igazi áttörést az jelentett az AR számára, amikor a mobiltelefonokba költözhetett, és így válhatott lakossági felhasználásra elérhető és alkalmas eszközzé. Térhódításának mérföldkövei a Snapchat és a Pokémon Go, amik már a kamera élőképét használták - írja a kosarertek.hu.

AR a lakberendezésben
Tavaly úttörőnek számított az IKEA Apple-lel közösen fejlesztett ARKit-alapú Place alkalmazása, amely az első olyan e-kereskedelmi mobilapplikáció volt, ami a környezetre ténylegesen reagáló háromdimenziós modelleket tud elhelyezni a kamera élőképén. Az app lényege egyébként az, hogy a lakberendezési vállalat bútorait és más termékeit a felhasználó AR-technológia segítségével próbálhatja oda a nekik szánt helyre. A modellek alkalmazkodnak a helyhez, valós méretűek, árnyékot vetnek és rajtuk is látszanak az árnyékok, közelebb lehet menni hozzájuk és el lehet távolodni tőlük, skálázódnak és körbejárhatók. Mivel a program elég nagy pontossággal működik, nem kell aggódni, hogy a kiszemelt kanapé esetleg nem fér majd be az ablak mellé a sarokba. Teljesen hasonló az alapelve a Magnolia nevű applikációnak is. Ezek a szoftverek komoly hatással lehetnek az e-kereskedelemre, hiszen részben kiküszöbölik azt a hátrányt, hogy eddig a vevő nem láthatta saját szemével a termék méreteit, arányait és apró részleteit. Most már ezt is megteheti, mégpedig az árucikket a saját lakásában elhelyezve. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!