A helyiek legyenek a következő vásárlóid!

A helyiek legyenek a következő vásárlóid!
A fizikai boltok bezárása miatt az online térbe kényszerültek a helyi üzletek vásárlói is, akik ideális célközönséget jelenthetnek az e-kereskedőknek. Ezen vásárlók eléréséhez foglal össze néhány megfontolandó szempontot cikkében a PracticalEcommerce.

Az év ezen szakában általában számvetést készít az ember az előző évről, és azt vizsgálja, hogy milyen karácsonyi és ünnepi forgalmat sikerült realizálnia az elmúlt év végén - írja a Kosárérték. Egy normális időszakban minden bizonnyal ezt kellene tennünk, de közel sem volt normális sem az elmúlt karácsonyi szezon, sem az egész tavalyi év.

Egy biztos: 2020 mindenképpen a koronavírus éve volt. A 2019 decemberében emberről emberre terjedő COVID-19 teljesen átírta a korábbi játékszabályokat, és semmi sem lesz már ugyanolyan, mint előtte. A kereskedőknek meg kellett tanulnia, hogy főként azzal érhetnek el sikereket, ha a helyi közösségeket szolgálják ki, hiszen az emberek túlnyomó többsége otthon maradt. Ebben a szemléletben pedig van potenciál az e-kereskedők számára is.

Az internet persze továbbra is globális elérést nyújt, ami egyben óriási vásárlói közönséget is jelent, de ezért a rengeteg felhasználóért egy hatalmas piacon kell megküzdenünk. A sok vevő mellett rengeteg eladó is versenyez a felhasználók figyelméért, akiknek már a kiszolgálása is globális logisztikai kihívást jelent, és belekényszerülünk egy erős árversenybe is.

Ha tehetjük, szerezzünk vevőket helyben!

Nem vitás, hogy a helyi vásárlók elérésében legkönnyebben SEO-val érhetünk el sikereket. Arról, hogyan használjuk a keresőoptimalizációt arra, hogy növeljük a helyből érkező organikus elérések arányát, egy külön cikkben már foglalkoztunk korábban.

A közeli vevőket kiszolgálni mindig jóval olcsóbb és egyszerűbb, mint a távolabbiakat. Például annak a kockázata, hogy egy csomag elvész, jóval alacsonyabb, mint mondjuk nemzetközi szállítás során. A logisztikai problémák megoldásában a helyi szolgáltatók mellett opcionálisan magunk is megszervezhetjük a saját kiszolgálási részlegünket. A lényeg, hogy mindenképpen olcsóbban tudjuk helyben kiszállítani a megrendeléseket, mint nemzetközi cégek segítségével.

A helyi vevőkkel kapcsolatban jóval kevesebb nyelvi és kulturális akadályt kell legyőzni. Az ő nyelvüket beszéljük, ismerjük a szlenget, a környéken dívó szokásokat. Az esetleges téves kézbesítések korrigálását is jóval egyszerűbben meg lehet oldani, ha jó helyismerettel rendelkezünk, és elég rugalmasak vagyunk.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!