A gördülékeny logisztika: Hogyan használjuk az üzenetküldő alkalmazásokat az ügyfélélmény javítása érdekében?

A gördülékeny logisztika: Hogyan használjuk az üzenetküldő alkalmazásokat az ügyfélélmény javítása érdekében?
A vásárlók 83%-a szeretne értesítést kapni a kézbesítő cégektől - derül ki egy friss felmérésből. A megváltozott igényekhez igazodva a logisztikai és szállítmányozási vállalatoknak ma már nemcsak a pontos és időben történő kiszállításról kell gondoskodniuk, hanem folyamatos, és egyszerű kommunikációt is kell biztosítaniuk a vásárlók számára.

A mindenki számára jól ismert üzenetküldő alkalmazások lehetővé teszik a kézbesítő cégek számára, hogy valós idejű frissítéseket, gyors válaszokat adhassanak, valamint személyre szabott szolgáltatásokat nyújthassanak. Mindezt úgy, hogy közben megőrzik a társalgási és felhasználóbarát megközelítést.

Fedezzük fel, hogyan használhatják a szállítmányozási és logisztikai ágazatban szereplő vállalatok az üzenetküldő alkalmazásokat az ügyfélélmény javítására, és arra, hogy valóban megkülönböztessék magukat a további piaci szereplőktől.

Kézbesítési frissítések küldése

A vásárlók 78%-a céget vált, ha nem kap frissítéseket és értesítéseket a kézbesítésről. Ilyen üzenetek például a rendelési visszaigazolások, nyugták, nyomon követési számok, várható szállítási idők és további fontos részletek. A szállításra vonatkozó értesítések fogadása egy ismerős üzenetküldő alkalmazás felületén kényelmes és egyszerű. A Viber felhasználói például a nyomon követési kódokat és a nyugtákat a vállalkozásokkal folytatott beszélgetések tetején rögzíthetik, így azok mindig szem előtt lehetnek. Az egyéb lehetőségek között megtalálhatóak a következők:

  • Valós idejű szállítási nyomon követés

Azáltal, hogy a vállalkozások rendszeresen tájékoztatják az ügyfeleket a küldemény állapotáról, segítenek eloszlatni az esetleges aggodalmakat, és átláthatóságot biztosítanak. Ez a funkció nemcsak tájékoztatja a vásárlókat, hanem lehetővé teszi számukra azt is, hogy ennek megfelelően tervezzék meg az időbeosztásukat, így növelve az elégedettséget.

  • Vásárlási bizonylatok és rendelési visszaigazolások azonnali küldése

A vásárlókat megnyugtatja, ha tudják, hogy a megrendelésüket megkapták és feldolgozták. Ez az azonnali kommunikáció segít megteremteni a zökkenőmentes és gondtalan tranzakció alapjait, elősegítve a bizalom és a megbízhatóság érzését.

 

Ügyféltámogatás nyújtása

Az üzenetküldő alkalmazások, köztük a Viber, lehetővé teszik a kétirányú kommunikációt a márkák és az ügyfelek között. Segít az emberek bevonásában, az őket foglalkoztató kérdések megválaszolásában, valamint a személyre szabott támogatásban és tájékoztatásban, egy felhasználóbarát, könnyen hozzáférhető módon. Az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül létrejövő kommunikáció jelentősen javíthatja az általános ügyfélélményt, ugyanis a fogyasztók 75%-a közvetlen választ szeretne kapni, amikor egy vállalkozással kommunikál.

Az ügyfelekkel való kétirányú kommunikáció előnyei a logisztikai cégek számára

  • Közvetlen kommunikáció a vásárlók és a vállalatok között a váratlan helyzetek kezelésére. Azzal, hogy a vállalkozások azonnal foglalkoznak az esetleges problémákkal és megoldásokat kínálnak, bizonyítani tudják elkötelezettségüket az ügyfelek teljes körű kiszolgálása iránt, és ezáltal fenntarthatják a márka pozitív hírnevét. Emellett ez a nyílt kommunikációs csatorna lehetővé teszi, hogy értékes visszajelzéseket és meglátásokat gyűjtsenek, ami segít nekik szolgáltatásaik javításában.

  • Rugalmasság. A csevegési üzenetek lehetővé teszik, hogy a megrendelés részleteit - például a szállítási idő módosítását vagy további szállítással kapcsolatos információk megadását - magunk irányítsuk. Azáltal, hogy a vásárlók akkor módosíthatnak vagy kérhetnek segítséget, amikor éppen szükségük van rá, a cégek rugalmas, ügyfélközpontú élményt nyújthatnak, így bizalmat és hűséget építve.

Új szolgáltatások és különleges ajánlatok népszerűsítése

Az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül a logisztikai és szállítmányozási vállalatok márkái tájékoztathatják, emlékeztethetik, vagy meggyőzhetik az embereket a vállalat termékeiről és különleges ajánlatairól. Ezeknek az üzeneteknek a célja a hírverés, az érdeklődés felkeltése, és végül az értékesítés vagy a konverzió ösztönzése. A legújabb ajánlatokról való rendszeres tájékoztatás segít a vállalatok számára, hogy a figyelem középpontjában maradjanak.

Egyes üzenetküldő alkalmazásokban a márkák az ügyfelek preferenciái, szállítási előzményei és helyszínei alapján személyre szabhatják az exkluzív ajánlatokat. A Viberen például a márkák a CDP- és CRM-integrációkat használják az ügyfelek kommunikációs előzményeinek elemzésére, ezáltal az új szállítási lehetőségeket és szolgáltatásokat az adott célcsoportokra szabják. További lehetőségek:

  • A kosárelhagyás ellen: Mivel a fogyasztók az esetek 70-90%-ában elhagyják a kosarukat, a márkák személyre szabott, proaktív emlékeztetőkkel, köszöntések és kedvezmények küldésével vásárlásra és a termékek megrendelésére ösztönzik a vásárlókat.
  • Újbóli vásárlás ösztönzése: A vállalatok az ügyfeleik előzményeinek elemzésével vásárlási ösztönzőket küldhetnek az egyéni érdeklődési körük alapján.
  • Személyre szabott CTA-k alkalmazása: Az ilyen CTA-k alkalmazása 42%-kal jobb konverziós arányt eredményezhet a hagyományos CTA-khoz képest.

Záró gondolatok

A logisztikai és szállítmányozási cégek az üzenetküldő alkalmazások segítségével bizalmat építhetnek és elégedetté tehetik az ügyfeleket. A gyors értesítések, az egyszerű kommunikáció, valamint a személyre szabott szolgáltatások megkülönböztethetik a vállalatot a versenytársaitól. A praktikus kommunikációs csatornák alkalmazásával a márkák jobb ügyfélélményt teremthetnek, és megteremthetik a hátteret egy olyan jövő számára, ahol a kiváló szolgáltatás alapvetés.

 

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!