Sokan és sokat írtak már pro és kontra is a fogyasztók azon hajlandóságáról, hogy személyes adataikat testreszabott ajánlatok vagy más kilátásba helyezett előnyök reményében átadják a kereskedőknek. Kiderült viszont, hogy sok amerikai internetező marketinges célokra egyáltalán nem szívesen bocsátja rendelkezésre az adatait, legfeljebb a nevét és az email címét hajlandó megadni - írja a kosarertek.hu.
A kereskedőknek minimálisan képesnek kell lenniük arra, hogy a customer journey egy adott pontján felismerjék és megkülönböztessék vásárlóikat. Egy idén áprilisban készült amerikai felmérés azonban azt mutatja, hogy a hagyományos bolti kereskedelemben a vásárlók azonosítása még az online-hoz képest is sokkal nehezebb feladat. Az eredmény persze nem túl meglepő, hiszen a webes viselkedés követésére régóta kifinomultabb módszerek léteznek, mint az egyszerű megkérdezés.
Az offline vásárlói identifikáció leginkább az üzletek kasszájánál történik, a válaszadó kereskedők 57 százaléka szerint. Ötödrészük a vásárlókat egyáltalán nem képes azonosítani, míg 13 százaléknyi válaszadó szerint már akkor azonosítható a vásárló, amikor belép a boltba. Online persze egész máshogy állnak a számok, mindössze 10 százalék mondja, hogy a vásárlót nem tudja azonosítani, a másik három kategória (site-ra lépéskor, checkout előtti oldalon és chekoutkor) pedig 30-30-30 százalékon osztozik meg. A cikk itt folytatódik!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!