A bőség zavara

A bőség zavara
Megeshet az is, hogy olyan nagy a választék, ami már irritálja a vásárolókat.

Az internettel felturbózott fogyasztói társadalomban bizony az is megeshet, hogy a rengeteg választási lehetőség a vásárlásra ösztönzés helyett „lebénítja” a fogyasztót, aki nem tud dönteni. Csökkeni fog a magabiztossága, frusztrált lesz, és bár szándékában állt, végül mégsem vásárol - írja a kosarertek.hu. Felmerül tehát a kérdés: mit tehet a kereskedő annak érdekében, hogy támogassa a vásárlói döntést és a vásárlás pozitív élmény legyen a fogyasztó számára?

A Capgemini Research Institute friss felmérése szerint a megkérdezett vásárlók 42%-a hagyott már félbe tervezett vásárlást a túl széles választék miatt, 54% pedig állt már tovább olyan weboldalról, ahol túl nehéz volt megtalálni a megfelelő árucikket. 71% állította, hogy inkább átvált egy konkurens webáruházra, ha ott könnyebben lehet megtalálja a megfelelő terméket.

A kutatásból egyértelműen kiderült: a választék növekedésével a vásárlók egyre inkább elvárják a márkáktól és kereskedőktől, hogy segítsenek megtalálni a tökéletes terméket, illetve szolgáltatást. Ráadásul mindehhez a digitális környezetben is egy emberi – vagy annak ható – kommunikáció lenne a megfelelő számukra. Vagyis azok a kereskedők fognak versenyelőnyre szert tenni, akik minél személyesebben, az adott kontextust figyelembe véve tudnak kommunikálni vásárlóikkal. Az így működő webshopok biztosan jobban fognak konvertálni, és vásárlóik hűségesebbek lesznek. Úgy tűnik, az egyre komplexebb technikai megoldásokkal átszőtt világunkban az internetezők szeretnék visszahozni az emberi tényezőt. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!