A Sonyról és a Huaweiről beszéltek a legtöbbet karácsonykor

A Sonyról és a Huaweiről beszéltek a legtöbbet karácsonykor
A karácsonyi márkazajban vizsgálta az elektronikai cikkek, könyváruházak, kozmetikumok online említéseit és megítélését a Neticle.

A kütyük iránti érdeklődés általában már novemberben, a Black Friday környékén megnő, és a webes adatokból látszik, hogy ez később sem hagy alább – idézi a felmérést a Kreativ.hu.

A legtöbbet említett témákból kiderül, hogy az okostelefon egyértelműen a legkeresettebb elektronikai termék. Ezen belül a képernyő, kijelző, illetve az operációs rendszer és frissítés végeztek még dobogón a témák között, mindkettő inkább a negatív visszhangok miatt. Tévéknél főleg a Sony, Samsung, LG hármast hasonlítgatták össze a netezők.

A Huawei aktiválta leghatékonyabban a követőit karácsony előtt, három nyereményjáték is belefért az év végi hajrába. A 9000 fórumos hozzászólásban sok (20 százalék) dicséretet kaptak a kínai készülékek kamerájuk és gyorsaságuk miatt, de akadtak kritikus pontok is (24 százalékban).

Nem beszéltek annyit az iPhone-ról

Az Apple háza táján nem olyan gyakori a social media aktivitás, inkább a sajtó figyelmét ragadta meg, hogy Kínában az iPhone árusításának szabtak törvényi gátat, de összességében az amerikai márka népszerűsége alábbhagyni látszik a versenytársakéval szemben az online diskurzusban.

A Samsunggal a lassú okostelefonok és a becsíkozódó képernyőjű tévék miatt elégedetlenek néhányan.

A könyváruházak között a Libri és a Líra teljesített jól a közösségi oldalakon.

Meglepően sok volt a releváns twitter-említés (20-25 százalékban), persze a Facebook-kommunikáció sem maradt el.  A fórumokon kívül a konyves.blog.hu, a hvg.hu és a litera.hu olvasói írtak a legtöbbet a könyvekről.

Hasít a Body Shop

A kozmetikai márkák között a The Body Shop végzett az élen a Nivea, a Lush és a L’Oreal előtt, ha az említések számát nézzük, ami egyenes arányban van a szponzorált tartalmakkal is.

A The Body Shop háza táján a Netpincért is bevonó kampány vitte a decemberi prímet, 80-90 százalékban itt szaporították a kommenteket ajándékcsomagokért a fogyasztók.

A Nivea két kampánnyal rukkolt elő még az ünnepek előtt, Facebookon és szponzorált videók formájában. A Lush a videósokat is bevonta, 40%-ban szponzorált videós tartalmak (termékbemutatók, tesztek, ajándékcsomag-sorsolások) alatt esett szó a termékeiről, különösképp a fürdőbombáról.

Karácsony, plázák, Árkád

A karácsonyi készülődés szinte menetrendszerű plázázást is jelent karácsony előtt, ami a plázák social media aktivitásán is meglátszik. Árkád, Westend, Campona a legemlítettebbek sorrendje. Érdekesség, hogy az Árkád említései jórészt organikusak: a Rossmann és a Costa is nyereményjáték keretében arra kérte a követőit, hogy írják meg, melyik a kedvenc üzletük. Ennek többek között az Árkád örülhetett, de több vidéki (Pécs, Szeged, Győr) központ mellett is letették a voksukat a kommentelők.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Apple, Sony, Huawei