A SEO a webshopok csodafegyvere!

A SEO a webshopok csodafegyvere!
A webáruházak keresőoptimalizálása alapjaiban véve nem lenne szabad, hogy különbözzön hagyományos weboldalak SEO optimalizálásától, azonban céljukat és struktúrájukat tekintve érdemes külön csoportként kezelni a webshopokat. Természetesen látogatók webshopunkba terelésének számtalan módja van, azonban a SEO amellett, hogy hosszú távon képes stabil forgalomforrásként szolgálni, még az egyik legjobban konvertáló forrás is.

A napi ügymenet biztosítása, rendelések teljesítése és új termékek után való kutatás mellett kevés ideje jut egy átlagos webshoptulajdonosnak oldala organikus forgalmának növelésére. Ha a fizetett hirdetések képezik a webáruház online marketing stratégiájának alapját, akkor pedig különösen egyszerű megfeledkezni a SEO-ról - írja a kosarertek.hu.

A cikkben összegyűjtöttük a BP Digital SEO ügynökség tapasztalatai alapján leggyakoribb webshop SEO hibákat, és hasznos tippekkel szolgálunk azok kiküszöbölésére annak érdekében, hogy webáruházad jobban teljesítsen az organikus találatok között.

1. Duplikált tartalmak

Több ezer termék és annál is több termékváltozat által generált URL-labirintusban nehéz a Google robotjainak kiigazodni, különösen ha nem keresőbarát URL generálási szabályokat fektettünk le webáruházunk telepítésénél.

A leggyakoribb hiba a termékváltozatok különböző URL-en történő elérhetővé tétele. Bár a modern webshopmotorok használatával ez a hiba kiküszöbölhető, azonban ha a webshop-tulajdonos nem figyel az egymással versengő duplikált oldalaira, akkor mindegyik URL-változat hátrányból indul. Ha a webshopmotor különböző URL-en tárolja a termékváltozatokat, esetleg a termékek között vásárlói szempontból nagy a különbség (pl.eltérő méretű kiszerelés) és ezért indokolt a különböző URL, akkor mindenképp javasolt canonical tagek használata.

A termékoldalak duplikálásán túl gyakori hiba a hasonló, illetve ugyanazokat a termékeket tartalmazó kategóriaoldalak kialakítása. Főleg kevés termékkel rendelkező webshopok hajlamosak ugyanazokat a termékeket több kategóriába is besorolni, ezáltal hasonló tartalommal rendelkező, duplikált kategóriaoldalakat kialakítani. Az ilyen kategóriaoldalak nehezítik az oldal feltérképezését és visszafogják mindkét kategória organikus teljesítményét. Érdemes törekedni egyedi, jól megkülönböztethető kategóriák kialakítására, amelyek a duplikáltság problémájának megoldásán túl a felhasználók oldalon belüli navigálását is megkönnyítik.

Talán a leggyakoribb hiba webshopoknál, hogy a termékoldalak kialakításakor egyedi szöveg megadása helyett más webshopokról, termékkatalógusokból átmásolt szövegeket használnak. A Google az egyedi tartalmakat részesíti előnyben. Mások tartalmával szinte lehetetlenné tesszük a kompetitív kifejezésekre történő rangsorolást, ezért is javasolt saját, egyedi szöveg írása webáruházunk számára. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: SEO, webshop