A Microsoft hivatalosan is beleállt a háborúba

A Microsoft hivatalosan is beleállt a háborúba
A cég az E3-on, a játékipar Mekkájában kezdte el püfölni a harcidobokat felvásárlások és saját fejlesztések bejelentésével.

A Microsoft játékrészlegének vezetője, Phil Specter nem nyilatkozott túl hosszan a cég E3-as sajtótájékoztatóján, mivel úgy vélte, jobb, ha a közelgő játékok beszélnek helyette – hívja fel a figyelmet beszámolójában a The Verge. A Microsoft 52 játékot mutatott be, ezek között ott volt a saját gyártmányú Halo Infinite, a Gears 5, a Forza Horizont, illetve olyan külsős projektek, mint a Fallout 76, vagy a zseniális Witcher szériát is jegyző lengyel cégnek, a CD Projekt Rednek legújabb gurítása, a Cyberpunk 2077.

Ugyan Spencer hagyta, hogy a 6000-es közönséget elbűvöljék a játékok, a kevesebb mint 15 perces felszólalásában azt is egyértelművé tette, hogy a Microsoft új Xbox konzolokkal, streaminggel és az eredeti játékok iránti elkötelezettséggel készül a konzolháború újabb összecsapásaira.

Elvesztett háború

Az Xbox One ugyanis keservesen megbukott a Sony PS4-ével szemben, több okból is (túl drága volt, a Kinect sem hozta a megfeleő löketet), most azonban az exkluzív címekben tátong hiány, amelyekkel az új konzolt, az Xbox One X-et lehetne hirdetni. A sajtótájékoztató során Spencer éppen utóbbi kritikákra reagált azzal, hogy bejelentette a Microsoft megszerzett magának több, korábban népszerű játékokat piacra dobó csapatot, mint például az Undead Labs (State of Decay), Playground Games (Forza Horizont), Ninja Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice) és a Compulsion Games (We Happy Few).

„Tisztában vagyunk vele, hogy a Microsoft Studios exkluzív játékai voltak azok, amik eredetileg Xbox rajongóvá tettek sokunkat. Mi komolyan vesszük ezt az elköteleződést” – mondta Spencer. A hozzánk csatlakozott csapatok megkapnak minden platformot, forrást és kreatív függetlenséget ahhoz, hogy nagyobb kockázatokat vállalhassanak, és vakmerőbb világokat teremthessenek számotokra.

Üzenet értékű

Ez a terjeszkedés egy érthető reakció a korábbi hiányra, de mindemellett visszajelzés is a konzoltulajdonosok felé, hogy a Microsoft nem vonul ki a játékiparból, sőt éppenséggel egyre inkább a Windows alapú PC-ken túli világra kezd fókuszálni. Ahogy Spencer fogalmazott: „A Microsoft erőforrásainak teljes súlyával a játékok jövője felé fordulunk. Az a csapat, amelyik létrehozta az eddig példa nélküli teljesítménnyel bíró Xbox One X-et, már el is mélyült egy újabb konzol megalkotásában, amivel ismét bizonyítani fogjuk elkötelezettségünket amellett, hogy a konzol alapú játékipar zászlóshajójává váljunk. Arra tettük fel a csapatunkat, cégünket, technikai erőforrásainkat, hogy ma, egy év múlva és a jövőre nézve is kijelenthessük, a legjobb játékélményt az Xbox nyújtja.”

Spencer erős szavai megnyugtatásképpen hatottak az Xbox rajongókra, ám ezzel egyidejűleg azt is jelentik, hogy a szóban forgó legjobb játékok nem mostanában fognak megjelenni. Ne felejtsük el, hogy az új stúdióknak időbe telik a Microsoft által igényelt játékok fejlesztése, így idén is a cégnek olyan külsős termékekre is támaszkodniuk kell, melyek a konkurencia gépein is elérhetőek lesznek.

A Sony nem tétlenkedik

Nehéz évnek néz elébe az Xbox One, mivel a Sony idén már meg is jelentetett több, kizárólag PS-re készült játékot, mint a Detroit: Become Human, God of War vagy a Shadow of the Colossus. A Microsoft lényegében megmutatta, hogy kész újra ringbe szállni a Sony ellenében, így rövidesen kezdetét veheti a vélhetőleg még nagyon sokáig tartó konzolháború egy újabb ütközete. (A Sony szerepléséről az Index készített hosszabb összeállítást.)

De mi az az E3?

Az Electronic Entertainment Expo (Elektronikus Szórakoztatási Kiállítás) a játékipar Cannes-ja, az üzletág legjelentősebb rendezvénye (idén júni 12. és 14. között futó), tulajdonképpen egy évenkénti seregszemlének is lehetne nevezni. Itt mutatják be a nagy játékkiadó vállalatoktól kezdve a fejlesztőcégeken át a legkisebb független próbálkozásokig bezárólag a legfrissebb, soron következő játékaikat. Bemutató és piac egyben, ugyanis a játékok egy része akár a helyszínen is gazdát cserélhet, forgalmazót, kiadót találhat, szóval minden szempontból pezsgő élet várja az oda látogató tömegeket – tavaly kis híján 70 000 ember vett részt rajta.

(Borítóképünket a konzolháborút megörökítő South Park részből kölcsönöztük)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Microsoft, Sony, Xbox