8 trend, amire érdemes idén odafigyelni a D2C kereskedelemben

8 trend, amire érdemes idén odafigyelni a D2C kereskedelemben
Az idei évre is áthúzódó makrogazdasági kihívásokkal küzdő D2C márkák sokféle eszközt bevetnek a minél jövedelmezőbb működés érdekében. A Kosárérték áttekintette a legfontosabbakat.

A tavalyi év viharos volt a kiskereskedelemben: az infláció jelentősen lelassította az alapvetően D2C (gyártótól a fogyasztónak) típusú márkák még a pandémia során beindult növekedését - írja a kosarertek.hu.

2023 hasonlóan intenzív évnek ígérkezik az ágazat számára a recesszió háttérben kísértő rémével, miközben a kiskereskedők próbálnak megszabadulni a felhalmozott raktárkészletektől, és küzdenek az egyre növekvő költségekkel. Miközben a kihívások nem szűnnek, a D2C-márkák újabb nehézségekkel találják szembe magukat, amik stratégiai újításokra sarkallják őket.

A múlt év utolsó szakaszában a vállalatok egyszerre taktikáztak régi boltok bezárásával és újak nyitásával, ami azt jelenti, hogy a hagyományos, fizikai boltok ideje korántsem járt le.

A globális tőkebefektetés 2022-es alacsony szintje nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne lett volna. Az, hogy egyes vállalatok még az év végén is újabb befektetői csomagokról számoltak be, reményt adhat a többieknek is, hogy forrásokhoz juthatnak, ha megfelelően pozicionálják magukat.

Mit tartogat még 2023 a D2C üzletágnak? Felsorolunk néhány trendet, ami meghatározhatja a szektor működését ebben az évben.

1. A bolti jelenlét kényes egyensúlya

Mivel a fizikai boltokban való terjeszkedés az eredetileg csak online jelenlévő brandek számára is szükségessé vált, a D2C márkák is új kihívásokkal néznek szembe. A Covid-járvány hatására ezek teljes mértékben a e-kereskedelemre fókuszáltak, de a gyors növekedés és a korlátozások feloldása a gyártókat a bolti jelenlét irányába tolta.

2023-ban a kiskereskedők elkezdik felülvizsgálni a hagyományos boltokkal kapcsolatos stratégiájukat. Egyes D2C gyártók nemrég megnyitott boltokat lesznek kénytelenek bezárni, mások a dolgozói létszámot csökkenthetik. Lehet olyan is, akinél ez a csőd előjele, másokat viszont megmenthet a stratégiaváltás.

Mások viszont úgy gondolják, hogy új boltok nyitásával növelhetik versenyképességüket, ehhez viszont mindig szem előtt kell tartaniuk a változó vásárlói igényeket. Az ilyen márkák a nagyobb bevásárlóközpontokkal együttműködve igyekeznek minél több vásárlót az új boltjaikba csábítani.

2. A nagykereskedelem, mint második út

Azok a márkák, akik valamilyen formában szeretnének nagy tételben is kereskedni a termékeikkel, megállapodásokat fognak kötni viszonteladókkal. Még azok is szélesíteni fogják ilyen irányú együttműködéseiket, akik csak a D2C típusú értékesítést folytattak eddig.

2022 második felében két nagy D2C-márka jelentette be, hogy a növekedés reményében beszáll a nagykereskedelembe. Júliusban a Giossier hozta nyilvánosságra, hogy egy 2023 elején induló nagykereskedelmi megállapodást kötöttek a Sephorával. Augusztusban az otthoni fitneszfelszereléseket gyártó Peloton számolt be az Amazonnal, valamint a Dick’s Sporting Goods láncolattal kötött szerződéséről.

A legelterjedtebb kiskereskedelmi cégek újabb és újabb márkákat vonzanak be a boltjaikba, ami tovább növelheti a D2C-márkák érdekeltségét a közvetett értékesítésben. Az Ulta nevű amerikai szépségipari üzletlánc például külön helyet tart fenn az új márkáknak, hogy a vásárlók könnyebben megismerkedhessenek velük.

3. A profit veszi át a főszerepet

Növekedés minden áron? Ez a startupokra jellemző, elhíresült attitűd nem lesz feltétlenül népszerű a 2023-as évben. Különböző piaci tényezők hatására egyre több vállalat kezdi inkább a nyereségesség növeléséhez felvázolni az üzleti stratégiáját.

“Egyetlen pillanat alatt jutottunk arra, hogy nincs más út, mint a nyereségesség” – nyilatkozta Andrea O’Donnell, az Everlane ruházati vállalat vezérigazgatója. Ezzel magyarázta, miért kényszerültek megválni sok alkalmazottjuktól.

Míg sokan a költségeken spórolnak, hogy így őrizzék meg nyereségességüket, mások új termékcsaládokkal próbálják visszacsábítani a vásárlókat. A termékpaletta szélesítése különösen azoknak a márkáknak fontos, akik eddig főleg tartós használati cikkekkel kereskedtek. Ilyen a Casper matracgyártó is, akik kapcsolt termékként már elalvást elősegítő készítményeket és éjszakai lámpákat is forgalmaznak. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: E-kereskedelem