8 tipp a karácsonyi e-kereskedelemhez

8 tipp a karácsonyi e-kereskedelemhez
2020 karácsonya valószínűleg az online bevásárlásról szól majd, de ott a Black Friday, és a Cyber Monday is.

Sokan már most megfogalmazták, hogy a kisebb, helyi vállalkozásokat támogatnák, akik nem mindig vannak birtokában az internetes kereskedelem összes trükkjének, és az is igaz, hogy nagyon nehéz kitűnni a többiek közül. Mégis itt van néhány olyan tipp a Marketingmorzsától, amivel sikeressé lehet tenni a karácsonyi kampányt.

A törzsvásárlóknak járjon némi plussz

Ez lehet az, hogy korábban hozzáférnek az akciókhoz, ingyenes postázás, vagy éppen valamilyen kedvezmény. Akár e-mailben küldhető kedvezményes kuponkód, akár közvetlenül lehet küldeni azoknak, akik a közösségi oldalon ismerősök vagy bejelölik a történeteikben a márkát.

Csomagok az ünnepekre

Olyan csomagokat érdemes összerakni, amik jól működhetnek, és ezzel lehet növelni a kosárértéket. Érdemes feltüntetni, hogy melyek a legsikeresebb terméket, és azokból is összeállítani különböző méretű csomagokat, és el is lehet ezeket nevezni, hogy hashtag formájában saját életre kelljenek.

Termékajánlások

Fontos lehet kiegészítő termékeket ajánlani, mert sokszor el lehet kapni a felhasználók vásárlási kedvét, főleg ha valóban releváns, és megfelelő ajándékokat ajánl a rendszer. Például a forró csoki porhoz nem fog senki kiegészítőként gáztűzhelyet venni, de egy klassz bögrét már annál inkább.

Elnyújtott akciók

Vannak, akik különböző okokból lassabban reagálnak. Ez nem azt jelenti, hogy nem akarnak semmit venni az eladótól, hanem azt, hogy például nem értek rá a Black Friday alatt. Ezért érdemes egy-két napot még ráhúzni, és emlékeztetni a vásárlókat, hogy még tartanak az akciók.

Óránként új akciók

Erre úgy kell gondolni mint egy lavinára, ami egyre nagyobb lesz, egyre többen várják napközben az újabb és újabb akciókat. Ha jól csináljuk, senki nem távozik csalódottan, és akkor is talál valamit, ha az egyik akciót lekéste.

Influenszerek

Az emberek szeretnek olyat venni, mint ami a kedvencüknek is van. Nem szabad elfelejteni, hogy a vásárlók a hitelességbe fektetnek, vagyis nem éri meg olyan influenszerre pénzt költeni, aki napjában többször is mást és mást reklámoz, viszont lehet érdemes olyannal társulni, akinek kevesebb, de annál lelkesebb követőbázisa van.

Győzzük meg a vásárlókat, hogy állítsanak elő tartalmat

A legjobb influenszerek az elégedett vásárlók. Hogy ők is ajánlják a terméket az ismerőseiknek, ki lehet találni játékokat, vagy éppen olyan kedvezményrendszert, amit azok válthatnak be, akik új vásárlót hoznak.

Közösségi oldal

Ahelyett, hogy a hagyományos reklámokban gondolkodnánk, lehetünk kreatívabbak, és például valós visszajelzéseket, értékeléseket oszthatunk meg használhatjuk reklámnak. És az is fontos, hogy a megfelelő közösségi oldalt válasszuk a reklámozáshoz.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!