7 kulcsdátum az ünnepi szezonhoz

7 kulcsdátum az ünnepi szezonhoz
Idén – bár a járványidőszakon már túl vagyunk – az egyre inkább tényként kezelt világgazdasági recesszió, a háborús félelmek és a szinte egész bolygót érintő, egyre látványosabb pénzromlás miatt a vásárlóknak idejekorán el kell kezdeniük a készülődést a karácsonyi szezonra.

Sokak szerint az idei karácsonyi időszak lehet az e-kereskedelem eddigi leghosszabb szezonja. Erre minden esély megvan, hiszen az elmúlt két évben a legtöbb vásárló szembesülhetett azzal, hogy milyen illúzióromboló lehet a logisztikai láncok összeomlása - írja a kosarertek.hu.

Mennyire előrelátóak és tudatosak a mai vásárlók? A Google adatai szerint az Egyesült Államokban például idén júniusban az előző évinél már kétszer többen kezdtek el információkat keresni a 2022-es Black Fridayhez kapcsolódó akciókról. Ugyanúgy a keresési adatok mutatnak rá, hogy egyre tudatosabbak a felhasználók, és egy-egy vásárlást komoly közösségimédia- és videós tartalmak utáni kutatás előz meg. Sokan böngésznek ajánlott termékeket az egyes kereskedőknél, hogy további inspirációt kapjanak a vásárláshoz, így idén valóban igaz lehet, hogy nem lehet elég korán elkezdeni a készülődést.

És hogy milyen feszes az ünnepek alatti menetrend? Készítettünk egy rövid összefoglalót arról, hogy milyen jeles dátumokra érdemes felkészülni az adott időszakban, mutatjuk!

Október. 31 – November 1: Halloween/Halottak napja

Az USA-ban rendkívül népszerű ünnep itthon is erősödik: a Magyarországon a közösségi médiában vírusként terjedő Halloween-Mindenszentek-Halottak Napját szembeállító mémek jelezhetik, hogy megkezdődött az első nagy esemény.

Bár kétségtelen tény, hogy a Halottak Napja Magyarországon lényegesen hangsúlyosabban van jelen (különösen az idősebb generációk életében), a Halloweent is egyre többen megtartják, a legkisebbek nagy örömére. Az Egyesült Államokban az idén sokan már májusban elkezdtek inspirációt gyűjteni a halloweeni jelmezekhez, ezért ha olyan piacon mozgunk, ahol lehet némi relevanciája, már felépíthetünk egy kampányt erre az eseményre – ha másért nem, hogy teszteljük a kapacitásainkat vagy marketingeszközeink hatékonyságát az előttünk álló kemény időszakra felkészülve.

November 25–28: Black Friday hétvégéje/ November 27: Advent

A mára már globálissá vált karácsonyi őrület hivatalos kezdetén, november utolsó hétvégéjén már szinte mindenki megkezdi az ajándékok beszerzését. A legtöbb tudatos vásárló erre az időpontra időzíti a karácsonyi bevásárlás zömét, és hiába találta már ki a Pinterestet böngészve júniusban, hogy mi lesz a nagyapó karácsonyi ajándéka, ezen a napon lépnek akcióba a legtöbben, kihasználva az ilyenkor szokásos kedvezményes, vagy éppen kevésbé kedvezményes Black Friday akciókat.

A tudatos döntések egyik legfontosabb fokmérőjére világít rá a Google tavaly készített felmérése, amely szerint a korábban terméket kiválasztó vásárlók több mint egyharmada végül nem annál a kereskedőnél vásárolja meg a karácsonyi ajándékot, ahol azt kiszemelte, hanem 36 százalékuk végül egy másik oldalon teszi kosába.

Magyarországon és a keresztény kultúrkörben idén szintén ezzel egyidőben, november 27-én kezdődik az Advent, a karácsonyi várakozás időszaka.

December 6.: Mikulás

Bár az angolszász országokban is megtartott, hazánkban ugyanakkor talán némileg fontosabb, gyermekeknek szóló ajándékozási hullám leginkább az édességekről szól. Ugyan a legkisebbeket érinti igazán, a Mikulás azért néha rabul ejti a felnőtteket is, és mindenképpen elmondható, hogy a karácsonyi vásár főpróbája, a naptártól függően valahol a bronz és ezüst vasárnap környékével.

Kihasználva a megnövekedett forgalmat, a dátum már egy remek figyelmeztetés arra, hogy lassan hajrájához érkezik az ünnepi vásárlási szezon, és igazán érdemes sebességet váltani a legmagasabb fokozatra, amennyiben sikeres karácsonyi szezont szeretnénk magunkénak tudni.

Többek között ez az a pont, amikor érdemes megszólítani a korábbi vásárlóinkat, leginkább akik az előző időszakban, kiemelten a Black Friday akcióink keretében már jártak nálunk. A remek vásárlási élmény egy jó kiinduló alap és lehetőség arra, hogy megkeressük őket egy visszautasíthatatlan karácsonyi ajánlattal, és elégedett, visszatérő vevőket szerezzünk.

December 20: A karácsonyi vásár utolsó napja, amikor még kézbesíthető az ajándék szentestére

Bár kétségtelen tény, hogy a legtöbb vásárló nem hagyja utolsó pillanatra a rendelést, mégis előfordulhat, hogy a megbízhatóan szállító, korábbi kereskedőknél próbálják megvenni az utolsó napokban a szentestére szánt ajándékokat. Mindenképpen tegyük egyértelművé, hogy melyik az a legutolsó időpont, amelyikben még leadhatják megrendelésüket azok a későn kelő vásárlók, akik szeretnék időben a fa alá tenni a szeretteiknek szánt ajándékokat. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: E-kereskedelem