Az európai e-kereskedelem adatai alapján az első negyedévi rendelésállomány 17 százalékkal csökkent. Ugyanez a magyar piacra vetítve csupán 7,3 százalékos visszaesést mutat. A fizikai üzletek kiskereskedelmi eladása azonban 16,3 százalékkal emelkedett, noha 2022. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 8,5%-kal meghaladták az egy évvel korábbit.
Kétségtelen, hogy az e-kereskedelemé a jövő
“Az elmúlt két évben a covid-járvány miatt ugrott óriásit az e-kereskedelem, éppen ezért várható volt egy minimális visszaesés, újra rendeződés. A kereskedőknek meg kell találniuk a fizikai és online üzletek közötti egyensúlyt, hogy igazodva a vásárlók igényeihez meg tudják tartani a lojális vevőket. Kétségtelen, hogy az e-kereskedelemé a jövő, nem kérdés, hogy minden fizikai üzletnek jelen kell lennie és árusítania az online térben is” - mondta Rédey Iván, a Shoptet country managere.
Ismét elkezdtek raktározni a háztartások
A KSH jelentéséből kiderül, hogy a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 29,7 százalékkal nőtt. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben négyszeresére, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 75 százalékkal nőtt. A könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 59, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 13, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 8,3 százalékkal növekedett. “Megjelent az áruk elérhetősége iránti aggodalom, ezért aki teheti előre megveszi a kedvenc termékeit, nehogy később ne jusson hozzá. Emellett az egyes árukategóriák iránti érdeklődés is kéz a kézben járt az inflációval és az üzemanyagárak emelkedésével. Ennek tudható be, hogy az első negyedévben nagy volt a kereslet például az üzemanyagkannák iránt. De vannak olyanok, akik kontaktlencséből táraztak be” - osztotta meg tapasztalatait Rédey Iván.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!