Amikor 2018-ban a finnországi alapítású, ma már az amerikai DoorDash tulajdonában lévő Wolt elindította magyarországi szolgáltatását, jellemzően még csak budapesti éttermekből vittek házhoz rendeléseket a futár partnerek. A közben eltelt öt év alatt a cég dinamikusan terjeszkedett és folyamatosan bővítette szolgáltatási palettáját.
Mi változott 2023-ra a 2018-as induláshoz képest?
• 2018-ban az induláskor még csak Budapesten láthattunk kék futárdobozokat, 2023 végére több mint 60 településen érhető el a Wolt szolgáltatása – ebből 30 idén került vagy kerül fel a Wolt térképére.
• 2018-ban egy tucatnyi munkatárssal és alig több mint 10 futár partnerrel kezdte meg működését a cég Magyarországon – 2023-ban már 350-en dolgoznak főállásban a Wolt Magyarország Kft.-nél és 6000 aktív futár partner járja az utakat.
• 2018-ban még csak éttermekből lehetett rendelni, 2023-ban már közel 50.000 kiskereskedelmi termék érhető el a Wolton – olyan láncoktól rendelhetünk, mint a Tesco, az Auchan, a Lush, az Yves Rocher, a Lego vagy az Alphazoo.
• 2018-ban még egyáltalán nem létezett Wolt Market – mára Budapesten, Debrecenben és Pécsen is intézhetjük bevásárlásunkat innen, akár fél órán belüli házhozszállítással.
• Megjelent egy unikális szolgáltatás, a Wolt for Work, amely a munkáltatóknak teszi lehetővé, hogy a munkatársaiknak dolgozói juttatásként biztosítsanak egyszerű, kényelmes, applikáción belül egyedileg beállítható ételrendelést. Több mint 200 cég, a startupoktól a multikig él ezzel a lehetőséggel akár rendszeresen, akár csak ideiglenes catering-szolgáltatásként.
• A gyorsaságot és azonnali kiszállítást most már akkor is kihasználhatjuk, ha webáruházból rendelnénk: a Wolt Drive egyre több webshop számára biztosítja, hogy 1 órán belül házhoz viszi az onnan megrendelt árucikkeket.
• Aki tudja magáról, hogy egy hónapban többször is rendel a Wolton keresztül, annak a tavalyi év végén a piacon elsőként megjelent előfizetéses szolgáltatás, a Wolt+ jelenthet megoldást: havidíjért cserébe házhozszállítási díj nélkül rendelhetnek a felhasználók a csatlakozó éttermekből és üzletekből. Ezáltal az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználók többet rendelnek, és átlagosan közel 3000 forintot takarítanak meg havonta.
Milyen újdonságokat kínál a Wolt az ötödik születésnapjának időpontjában?
• Budapesten hétvégén akár az éjszakai buliból hazatérve is házhoz kérhetjük a pizzát vagy a gyrost – elindult a 0-24 óráig tartó kiszállítás több mint 30 vendéglátóhelyről és élelmiszerüzletből. Jellemzően hajnal ötig fokozatosan csökken a rendelési kedv, majd utána újra megélénkül. Eddig leggyakrabban hamburgert vásároltak az éjszaka megéhező felhasználók.
• A balatoni nyaralás alatt is támaszkodhatunk a Wolt applikációra: a Wolt vérkeringésébe tavaly a nyári időszakra már sikeresen bekapcsolódott Siófok mellett idén már Balatonfüreden és Keszthelyen is elérhető a szolgáltatás.
• Júniusban megnyílt a Wolt Market kilencedik egysége Dél-Pesten, amelynek köszönhetően immár a főváros területének 90%-áról rendelhetünk házhoz bevásárlást akár fél óra alatt.
Mik voltak az elmúlt 5 év legbeszédesebb adatai?
• A pizza kezdetektől megtalálható a Wolt kínálatában, gyakorlatilag minden településen - nem csoda, hogy 5 év alatt összesen 2.928.186 pizzarendelés történt a Wolton keresztül.
• A legnagyobb összegű rendelésnél nem ételt vitt ki a futár partner, hanem egy iPhone 14 Plus készüléket - 544.999 Ft értékben.
• Nemcsak a kedvenc ételnél fordulhat elő, hogy visszatérően ugyanazt rendeljük - valaki összesen 2.570.251 forintot költött az évek során száraz ginre, ez a legnagyobb azonos termékért kiadott összeg.
• Az ötéves időszak rekorder felhasználója 2823 vásárlással büszkélkedhet, 263 különböző helyről.
• A piaci jelenlét öt évében markánsan jelent volt a koronavírus járvány: Covid-tesztből 34.901 darabot igényeltek a felhasználók a Wolton keresztül.
• A futár partnerek az elmúlt 5 évben 112.875.262 kilométert tettek meg, ami annyi, mintha 2816-szor körbetekertek volna az egyenlítő vonalán.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!