2,6 millió új webshopot nyitottak a kereskedők az elmúlt két évben

2,6 millió új webshopot nyitottak a kereskedők az elmúlt két évben
Közel 2,6 millió új online boltot nyitottak a kereskedők a Shopify e-kereskedelmi platformon 2020 márciusa óta.

200 százalékkal emelkedett a Shopify előfizetőszáma 2020 márciusa és 2022 januárja között. Az Ecommerce News szerint a pandémia kezdete óta 2.594.798, azaz körülbelül 2,6 millió új webshopot nyitottak az e-kereskedelmi platformon.

A robbanásszerű növekedés hátterében egyértelműen a fogyasztói magatartás megváltozása áll. A lezárásokkal megnőtt az online vásárlási kedv, a korábban fizikai értékesítéssel foglalkozó kereskedőknek pedig új lehetőségeket kellett keresni a járvány idején.

A Shopify legtöbb előfizetője továbbra is az Amerikai Egyesült Államokban van, ahol jelenleg több mint 2,5 millió vállalkozás használja a platformot, ez 178 százalékos emelkedés a pandémia előtti időszakhoz képest. Az Egyesült Királyságban 218, Ausztráliában pedig 165 százalékos növekedés látszik 2020 márciusa óta. Európában Franciaország a legjelentősebb piac 320 százalékos növekedéssel. A fejlődés ütemét tekintve azonban Németország elhúzott az elmúlt két évben. A Shopifyt használó online kereskedők száma 13 ezerről 78 ezerre ugrott, ami 480 százalékos növekedést jelent.

A hazai piacon is jelentős bővülés figyelhető meg. Az ekerstat.hu adatai szerint 2020-ról 2021-re duplájára nőtt a webáruházak száma. Itthon azonban nem a Shopify a legnépszerűbb az e-kereskedelmi listán. A hasonlóan működő WooCommerce, a Shoprenter, és az Unas vezetik a népszerűségi versenyt, melyben a Shopify csak az ötödik.

A Genius AI kutatása szerint az új webshopok jelentős része olyan kis e-kereskedő, aki még nem készült fel a piacot uraló óriásokkal, például az Amazonnal való versengésre. A kicsik inkább a vásárlói elégedettséget, a biztonságos és felhasználóbarát weboldal működtetését célozzák meg.

(Forrás: kosarertek.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!