
Kis Ervin Egon e-kereskedelmi blogjában a Vatera elmúlt 13 évéről készített egy bejegyzést. A legnagyobb magyar aukciós oldal mostanában számos újdonságot vezetett be, amelyek egy része annyira nem örvendeztette meg a felhasználókat. Félretéve az aktuális változásokat, a Vatera 13 évét egy szépen tervezett infografika mutatja be.
Az adatokból egyébként kiderül az is, hogy az aukciós oldal lényegében inkább már a fix áras termékekből szerzi a bevételeit. Az aukciós forgalom 30 százalékra csökkent.
A 2,5 millió Vaterázó leginkább technológiai eszközöket, tabletet, laptopot vásárol szívesen az oldalon. Évek óta töretlen a népszerűsége a bútorok és a gépjárművek kategóriájának. Viszont csökkent mostanában a ruházattal kapcsolatos felhasználói aktivitás.
A kezdetek óta feljöttek a női felhasználók, az induláskor a felhasználók mintegy 18 százaléka volt a gyengébb nem képviselője, ma ez a szám mintegy 45 százalékra emelkedett. Ennek ellenére az átlagos Vatera user még mindig 30-39 év közötti férfi. Legálbbis ezt mutatja a születésnapi infografika.
Logikusan 13 éve értelmezhetelen volt a mobilos felhasználás, már ez már 8 százaléknyi és a mérések szerint folyamtosan növekszik. Alább a látványos számok.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!