12 „Searchandising” tipp, amelyekkel növelhetőek az online bevételek

12 „Searchandising” tipp, amelyekkel növelhetőek az online bevételek
Az offline termékpromóció sikeres és bevett gyakorlat a kereskedők körében, azonban az online üzleteknél ez gyakran vagy nem kap kellő figyelmet, vagy egyszerűen csak megvalósítási korlátokba ütközik.

Mi az a kereső merchandising avagy „Searchandising”?

A fizikai üzletek esetén a merchandising alapvetően az a gyakorlat, amikor különféle kiemelésekkel, termékelhelyezésekkel hívjuk fel a vásárlók figyelmét olyan ajánlatokra és termékekre, amelyeket el szeretnénk adni - írja a Kosárérték. Beszélhetünk különféle displayekről, dekorációkról, akciós árcédulákról, vagy polc wobblerekről, az elsődleges cél mindig a kiemelés, és az értékesítés növelése.

Az e-kereskedelemben erre szolgálnak a weboldalon elhelyezett hirdetések, bannerek, pop-up üzenetek, és dedikált nyitóoldalak, viszont ahol nehézzé válik ezen eszközök hatékony használata, az a SERP (Search Engine Results Page) – avagy a kereső találati oldal. A searchandising (search + merchandising) pont ezzel a részével foglalkozik az e-kereskedelemnek, és a termékkeresővel elérhető kiemelési funkciókat foglalja össze.

Miért van ennek kiemelt jelentősége?

A látogatók körülbelül 30% használja a webshopok keresőmezőjét, ahol jellemzően terméknevek vagy kulcsszavak megadásával próbálják megtalálni az igényeiknek megfelelő termékeket – így semmiképp sem elhanyagolható ez a terület, tekintve, hogy ez a 30% felelős a bevételek több mint 60%-áért. Ez azt jelenti, hogy a keresőt használók sokkal nagyobb eséllyel konvertálnak, és a kereső találati oldalon a termék kiválasztásának kritikusan fontos pillanatában érhetjük el őket.

A sikeres searchandising stratégia alkalmazásához fontos, hogy:

  • világosak legyenek a webshop céljai és a prioritásai,
  • meg legyenek határozva a „fő teljesítménymutatók” avagy a KPI-ok,
  • legyen folyamatos a monitoring, és finomítás / hangolás.

Ha ezek az alappillérek megvannak, akkor a következő eszközöket lehet alkalmazni, hogy sikeresen működjön a termékkereső merchandising funkciója.

1. Új, akciós, vagy magas árréssel rendelkező termékek kiemelése

Az ilyen termékek kiemelése és előre helyezése a termékkereső találati oldalán hatékony eszköz akkor, ha a megjelenített termékek relevánsak és a keresési kulcsszavak alapján megfelelőek. Ezzel a módszerrel hatékonyan tudjuk támogatni az újabb modelleket és termékváltozatokat, a sajátmárkás termékeket, és a nagy árréssel rendelkező termékeknél is hatásos eszköz lehet – tekintve, hogy a legtöbb kattintást az első helyeken lévő termékek kapják. Elengedhetetlen, hogy legyen alapja az előresorolásnak (pl. pozitív vásárlói visszajelzések, egyedi termékelőnyök), mert ha nem versenyképesek a kiemelt termékek, akkor akár a vásárlói élmény rovására is mehet.

Éppen ezért kiemelten fontos a fogyasztói magatartás folyamatos monitorozása, illetve meg kell győződni arról, hogy a keresési eredmények megváltoztatása nincs negatív hatással a keresési élményre. Figyeljük a kattintásokat, a konverziós rátát, valamint a kosáresemények alakulását is.

A Prefixbox számára épp ez a funkció adta az alapját a searchandising egy új megközelítésének, a Brand Promotion funkciónak, amely lehetővé teszi a webshopok és a brandek számára, hogy real-time hirdetési felületként kezeljék a terméktalálati oldalakat. Ez a keresőmotorba integrált funkció magában foglalja a legfontosabb kiemelési technikákat, és eszközt ad mind a webshopok, mind a termékmenedzserek kezébe, hogy a fizikai üzletekben használt promóciókhoz hasonlóan kiemelhessenek termékeket. Ezáltal a vásárlók is akkor és ott értesülhetnek az akciókról, promóciókról, amikor az a legrelevánsabb a számukra – a megvásárolni kívánt termék kiválasztásának pillanatában.

2. Egyedi csomagajánlatok

Különféle csomagok, szettek összeállítása hatékony lehet például ünnepek, vagy különleges események idején. Olyan termékeket javasolt összeválogatni, amelyeket gyakran vásárolnak együtt, vagy népszerűek egy adott időszakok során. A csomagajánlatokat az egyedi terméktalálatok mellett kell megjeleníteni akkor, ha a keresés szempontjából (a kulcsszó alapján) is relevánsak. Ha így járunk el, akkor a találati oldal megőrzi a „hitelességét”, miközben a vásárlók figyelmét más termékekre irányítja – növelve így a kereszt-értékesítést. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!