2024. augusztus 31. 05:44Máthé BenceSzánj az olvasásra 7 percet!
A technológiához, tanuláshoz, márkákhoz és az emberi kapcsolatokhoz való viszonyát vizsgálták az Alfa-generáció tagjainak néhány hiánypótló kutatásban. A Zoomereket követő nemzedékhez tartozó fiatalok attitűdjeit egyelőre még nehéz mérni, hiszen a legtöbbjük még nagyon fiatal, a munkaerőpiac közelében sincsenek, nem is beszélve arról, hogy szülői beleegyezés nélkül még csak egy egyszerű online felmérésben sem vehetnek részt legálisan. Mégis, a közelmúltban megszülettek az első, kezdetleges statisztikák a 2010 után születettekről, az eredményekre pedig egy szakértő, Bereczki Enikő generációkutató reagált lapunknak.
Human
2024. június 23. 07:23Máthé BenceSzánj az olvasásra 10 percet!
Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
Human