Felmérés: szükségünk lenne vásárlásmentes időszakra

Felmérés: szükségünk lenne vásárlásmentes időszakra

Vásárlási kényszer és túlfogyasztás, avagy ismét nyakunkon a Black Friday. Ám az akciók hatására, sok esetben feleslegesen vásárolt termékek egy része bizony utólag az online piactereken köt ki. A túlfogyasztást csúcsra pörgető időszakhoz kapcsolódóan a Jófogás idén is készített egy felmérést, amit csaknem 1500 felhasználó töltött ki.
Ezeket vásárolja legtöbbet a magyar

Ezeket vásárolja legtöbbet a magyar

A hazai vásárlási szokások és termékpreferenciák kapcsán tartott előadást Kapcsos Bálint, a Reacty Digital piackutató vállalat adatelemzője az idei Internet Hungary konferencián. Az október 3-4. között tartott eseményen kiderült: saját magán spórol legtöbbet a magyar.
A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból, legnagyobb arányban élelmiszert

A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból, legnagyobb arányban élelmiszert

Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a nők internetes vásárlásaik során, de a ruházati, gyógyászati vagy épp drogériás termékek online beszerzése is kifejezetten népszerű körükben. A kisállattartáshoz kapcsolódó cikkek esetén azonban közel kétharmaduk továbbra is a személyes vásárlást preferálja, az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatása alapján.
Egyre drágábban vásárolunk karácsonyi ajándékokat

Egyre drágábban vásárolunk karácsonyi ajándékokat

Gazdasági válság ide vagy oda, egyre többen választanak drága ajándékot karácsonyra. Az értékesebb meglepetések azonban egyre inkább olyan hasznos tárgyak, amelyekre már eleve szükség volt, az ünnep pedig jó alkalom lehet ezek beszerzésére.
K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

A fiatalok több mint fele - 54 százaléka - részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben, boltokban – nem online – történő vásárlások során. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban. Az átlagérték 88 ezer forint, a medián 50 ezer forint a K&H ifjúsági index szerint, amely a fiatalok bankkártyás, okostelefonnal, okosórával vagy hasonló eszközzel történő vásárlási szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a bankkártyás költésekhez képest alacsonyabb az okosórás vásárlások átlagos összege: 38 ezer forintot tett ki.
2/17