Pénzügyekről alig beszélnek a családban

Pénzügyekről alig beszélnek a családban

Pénzügyi téren a tudatosság a 14-18 éves fiatalok csak egy szűk csoportjáról mondható el. Ráadásul minden második fiatal úgy gondolja, hogy ráér még foglalkozni az anyagiakkal. Szülőkkel csak ritkán és kevesen beszélnek a pénzről, mintha szégyellnivaló vagy illetlen dolog lenne – derül ki a K&H által a korosztályban készített reprezentatív kutatásból.
Piszkálnak a neten? - Csevegőrobot segíti a fiatalokat a tudatosabb internethasználatban

Piszkálnak a neten? - Csevegőrobot segíti a fiatalokat a tudatosabb internethasználatban

Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.
Gyerekszobától a tanteremig - Két nap a digitális tudatosságért

Gyerekszobától a tanteremig - Két nap a digitális tudatosságért

Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.
Hogyan éljük tudatosan az idei évet?

Hogyan éljük tudatosan az idei évet?

Az évtervezést érdemes lenne bevezetni az életünkbe, minden esztendőben. Hasznunkra válik kiértékelni a magánéletünk és hivatásunk sikerét is, és mérlegre tenni a két területet, mit valósítottunk meg a vágyaink szerint, és mi az, amit szeretnénk elérni belátható időn belül. Vicsápi Natália, önismereti tanító, változás nagykövet, a Nati Method alapítója elárulja, hogyan tehetjük idén még tudatosabbá a mindennapjainkat.
NMHH: fontos a fogyasztói tudatosság megerősítése

NMHH: fontos a fogyasztói tudatosság megerősítése

Az elmúlt években jelentősen változó fogyasztói szokásokat egyszerre befolyásolja a technológiai háttér folyamatosan gyorsuló fejlődése, az elérhető infokommunikációs szolgáltatások körének bővülése, valamint a médiatartalom jellege, minősége és hozzáférése. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a március 15-i fogyasztóvédelmi világnap alkalmából összegyűjtötte azokat a platformokat, amelyek segíthetnek a tudatos döntések meghozatalában, legyen szó edukációról vagy netsebességet, elektroszmogot mérő szolgáltatásról, illetve a távközlési, postai szolgáltatásokat összehasonlító felületekről.
1/2