Mindennek ára van, de mekkora?

Mindennek ára van, de mekkora?

A magyarországi médiapiac egyik égető problémája a hazai reklám-egységár alacsony szintje. A tavalyi évet sok területen a túlkereslet jellemezte, amely például inventory nehézségekben mutatkozott meg, a számok mégis azt mutatják, hogy nem nőttek úgy a költési volumenek, ahogyan az elvárható lett volna. Mi lenne a megfelelő módja az árszínvonal növelésének? Miért nem sikerül soha úgy, ahogyan kellene? Többek között ezekről beszélgetettek a médiapiac szakértői a Magyar Reklámszövetség Mini Konferencián március 20-án.
Így tegyük biztonságossá a gyerekek online játékait

Így tegyük biztonságossá a gyerekek online játékait

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár ezer forintot fizetnek ki azért, hogy valamelyik internetes felületen játszanak, vannak azonban olyanok is, akik több millió forintot sem sajnálnak erre a célra. Az online játékokba könnyen belefeledkezhetünk, és talán a gyerekek még inkább így vannak ezzel. Egyes kiegészítők, küldetések azonban plusz pénzbe kerülnek, így a kártyaadatok megadására is szükség van. Ám a gyermekek nem mindig tudják, hogyan is működik az online fizetés, így akár kisebb vagyonokat is elkölthetnek a szülő kártyájával. Az Erste honlapján, közösségi oldalain, George Appban és George Weben, valamint ügyfeleinek küldött külön körlevélben hívja fel a figyelmet a kártyaadatok védelmére.
Ugrásszerűen nő az online szerencsejátékok piaca

Ugrásszerűen nő az online szerencsejátékok piaca

Az online szerencsejátékok globális piaca a stabilan, dinamikusan növekszik: az Online Gambling Global Market Report 2024 elemzése szerint mérete az előző évihez képest az idén 9,3%-kal nőhet, így 2024-ben elérheti a 97 milliárd dollárt. Prognózisok szerint az iparág bevétele 2028-ig akár a 137 milliárd dollárt is megközelítheti. A játékosok száma az elmúlt években ugrásszerűen növekedett, ami a pandémia alatti karanténnak, továbbá a digitális szolgáltatások és az okostelefonok térnyerésének is köszönhető (a kutatás szerint 2023 júliusában már a globális népesség 86%-ának volt ilyen készüléke).
Mindent vagy semmit – cookie-kezelési stratégiák a magyar lakosság körében

Mindent vagy semmit – cookie-kezelési stratégiák a magyar lakosság körében

2024. február 17-től minden digitális szolgáltatónak (például piactér, közösségi oldal, tartalommegosztó platform, alkalmazás-áruház, utazási és szállásplatform) az új digitális szolgáltatásokról szóló rendelet szerint kell kezelnie a felhasználók adatait. A rendelet nagyobb kontrollt ad a felhasználók kezébe, kérdés, hogy élnek-e ezzel a lehetőséggel. A Reacty Digital áprilisi kutatása a lakosság online adatkezelési tudatosságát és az ún. DSA rendelet ismertségét vizsgálta.
A Z generáció már inkább online szórakozik?

A Z generáció már inkább online szórakozik?

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra nyit, és a nappali órákban keresik a szórakozás lehetőségeit. Mik a daytime bulik előnyei, miben másabb az éjszakai partiktól és hogyan reagálnak erre a társadalom különböző generációi? Az Instant-Fogas körképe.
1/17