NMHH - A digitalizáció csak lassan érvényesül a könyvpiacon

NMHH - A digitalizáció csak lassan érvényesül a könyvpiacon

A magyarok 42 százaléka olvas valamilyen gyakorisággal nyomtatott könyvet, ez az érték e-könyvek esetén 11 százalék, míg az e-hangoskönyveknél 7 százalék – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült kutatásból. A közösségi média, azon belül is kiemelten a Facebook, az Instagram és a TikTok nagy szerepet játszik egy-egy alkotó vagy kötet népszerűsítésében.
BookTok, avagy hogyan forgatta fel a TikTok a könyvpiacot?

BookTok, avagy hogyan forgatta fel a TikTok a könyvpiacot?

5 éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új alkotást is a sikerlisták élére juttatni, éppen ezért a könyves szakma is egyre inkább kiaknázza a felület adta lehetőségeket, a „TikTok sikerkönyv” megjelölés pedig ma már fontos tájékozódási pontként szolgál az olvasók között. A Booktokban maga a TikTok is sok lehetőséget járt, idén saját könyves díjat alapítottak.