Fizetnek-e még készpénzben a Z generációs fiatalok?

Fizetnek-e még készpénzben a Z generációs fiatalok?

Ha lassan is, de csökken a készpénz népszerűsége a fiatalok körében a legújabb K&H ifjúsági index szerint. 58 százalékuk már igyekszik inkább digitálisan letudni a vásárlási tranzakcióit. Az okoseszközös fizetések egyre nagyobb szerepet kapnak, a QR-kódos megoldás még marginális szerepet játszik, ám ezen a téren is változás jöhet.
Kiderült, mennyi készpénzt tartanak a magyarok – rengeteg kamatról mondanak le

Kiderült, mennyi készpénzt tartanak a magyarok – rengeteg kamatról mondanak le

Két és félszer annyi készpénze van a háztartásoknak, mint tíz évvel ezelőtt. Ha ezt a készpénzt mindenki lekötné egy évre, az 110.500 forint plusz bevételt jelentene egy háztartásra vetítve. Ennek hiányában azonban a pénz folyamatosan veszít az értékéből az infláció miatt – derül ki a money.hu elemzéséből.
K&H: nyaralásnál is érdemesebb kártyával fizetni készpénz helyett

K&H: nyaralásnál is érdemesebb kártyával fizetni készpénz helyett

A macerás külföldi készpénzváltásra kínál megoldást a K&H. A pénzintézet ugyanis a kártyás vásárlások konverziós költségét visszatéríti azoknak, akik augusztustól szeptember végéig külföldön a K&H-s kártyájukkal vagy okoseszközös applikációjukkal, Google Payjel, Apple Payjel, Garmin Payjel vagy Xiaomi Payjel fizetnek.
″A készpénz csak illúzió″ - szakemberek szerint a jövőben végleg összetörhetjük a malacperselyt

″A készpénz csak illúzió″ - szakemberek szerint a jövőben végleg összetörhetjük a malacperselyt

Malacperselyben gyűlő aprópénz, farmerzsebben maradt ezresek és az autós kávétartó rekeszben megbújó örök száz forintos a bevásárló kocsikhoz: a készpénz az életünk része, nap mint nap találkozunk vele valamilyen formában, még ha a nagyobb kifizetéseinket sokszor inkább kártyával intézzük is. Egyre közelebb jutunk ugyanakkor egy ropogós bankóktól mentes korszakhoz, a kérdés pedig, hogy felkészültünk-e rá? Erről tanácskoztak szakemberek a Felelős Fintech Tartalmak nevű pályázat díjkiosztóján tartott kerekasztal-beszélgetésen a budapesti V30 Rendezvényközpontban március 20-án.
K&H: a készpénz nem menő

K&H: a készpénz nem menő

A fiatalok alapvetően ragaszkodnak karácsonyi szokásaikhoz, abból a szempontból is, hogy az ajándékok többségét továbbra is személyesen, hagyományos boltban vásárolják meg, de azért van változás – derül ki a K&H friss felméréséből. Slágerterméknek számítanak a kozmetikumok, ruhák, a készpénz azonban kevésbé. Sokan pedig már az „online ajándékokat″ preferálják.
1/2